به وبلاگ خبرها ومطالبي از منطقه خواجه خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 196
بازدید کل : 51652
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

مسابقات کورس اسبدوانی آذربایجان شرقی- خواجه



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در سه شنبه 16 آبان 1391برچسب:, در ساعت 19:50 | |
گزارش تصویری

خبرگزاری مهر: با آغاز فصل سرما و کم توجهی مسئولان و محقق نشدن وعده های عمرانی به مناطق زلزله زده ورزقان و اهر کمک های مردمی همچنان ادامه دارد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 6 آبان 1391برچسب:, در ساعت 13:22 | |
بی خانمانی مردمی که به جای عیدقربان سرمادارند

 بی خانمانی مردمی که به جای عیدقربان سرمادارند

80روز از زلزله غم انگیز آذربایجان گذشت. هنوز چادرهای بسیاری از مردم به خانه و یا حتی کانکس تبدیل نشده است!

برای دیدار با مردم داغ دیده از زلزله آذربایجان و توزیع درب وپنجره های مددجویان بهزیستی بخش خواجه همراه دکتررحیمی وچند نفر ازدوستان درحاشیه آن تهیه گزارشی از وضعیت مردمان این منطقه 

ساعت 9 صبح عید قربان شهرخواجه رابه طرف روستاهای مسیرجاده اهرترک می کنیم دراولین روستا که شاملو نام دارد که درزبان محل (ایمجه) می گویند توقف می کنیم همه مشغول کارساخت وساز هستند ازدیدن ماخیلی خوشحال می شوند وبادیدن ماشینهای حامل دروپنجره های کانکسها پیگیرمابقی کانکسها هستند که تحویل نداده اند10نفرازمددجویان وسایل را تحویل می گیرندودومین روستای روستای خرمالواست که وضیعت این روستاهم چندان تعریفی نداردساخسلودیگرروستای است که به آن سرمی زنیم خانم های روستای مشغول شستشویی لباسها دررودخانه نزدیک روستا هستند که دستهایشان نشانگرسرما ی آب است که بعضی ها نیز درحال تقسیم قربانی دربین اهالی روستا هستند.  چهارمین روستاقراجه می باشد که باتوجه به آتش سوزی چادرهای درچندروزگذشته که منجربه فوت یک نفرهم شد خبرسازشده است مکان روستا برای ساخت وسازعوض شده است عده ای ازمردم نحوه توزیع لوازم ساختمان گلایه می کنندکه بعضی هاباتوجه به داشتن امکانات برای تکمیل ساختمان خود وحتی حیاط ساختمان ازآجرها عمومی استفاده می کنند این درحالی است اگراین لوازم به مهندس ناظرتحویل بدهند وبه تعدادنیازتحویل اهالی می شود.مسیر خودرابه جاده ی خواجه ورزقان عوض می کنیم و70کیلومتری ازروستای قراجه به روستای هیق می رسیم که به نظرمی رسدساخت وسازدراین روستا پیشرفت خوبی داردوچایکندی وچخماغ بولاغ که اکثر پس لرزه هادراین روستاها اتفاق می افتد،سوز سرما دراین روستاها بیداد می کند.آخرین روستاهای است که به دلیل نزدیکی شب وگرسنگی وسردی هواباعجله سری به این دو روستا می زنیم وروانه مسیر خود به طرف خواجه که ازورودی تافلکه این شهرمملوازماشین های سنگین است ،که اسکان استانهای مازنداران ،آذربایجان غربی ، کردستان دراین شهرتدراک دیده شده است.

سرما رسيد. ماجرا به همين سادگي است. به سادگي «يك نفر دارد اينجا مي‌سپارد جان». به سادگي «يادم تو را فراموش».

سرما رسيد. تلگراف قصه شايد اين باشد: «مناطق زلزله‌زده. مردم بي‌سر پناه. چادرهايي كه نه تنها بدل به خانه كه تبديل به كانكس هم نشده‌اند. دست‌هاي كرخت كودكانه، مويه يك زن. مردي كه مي‌شكند در خود. سرمايي كه آوار شده بر آوارگان زلزله. دولتي كه همه جا را ساخته و مرتب تحويل داده طبق آمار، اسنادش هم موجود است حتما! و ما... مايي كه شانه بالا مي‌اندازيم فقط. خلاص»

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 6 آبان 1391برچسب:, در ساعت 12:34 | |


 

 


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در جمعه 28 مهر 1391برچسب:, در ساعت 21:9 | |
آیا مشکلات ناشی از زلزله‌ هم تقصیر آمریکاست؟

نماينده تبريز در مجلس: آیا مشکلات ناشی از زلزله‌ هم تقصیر آمریکاست؟

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس نهم با بیان این‌که کانکس‌هایی که بدون در و پنجره هستند مشکلی از مردم در مناطق زلزله زده حل نمی‌کنند، اعلام کرد: گزارش‌های متعدد از آتش گرفتن چادر مردم زلزله زده نگران کننده است.به گزارش نصر نیوز، مسعود پزشکیان در گفت وگویی، در رابطه با وضعیت مردم زلزله زده مناطقه هریس ورزقان و اهر گفت: متأسفانه همچنان مردم زلزله زده در شرایط بدی زندگی می‌کنند.

 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم با اشاره به این‌که مردم همچنان در چادر‌ها زندگی می‌کنند، گفت: طی این مدت گزارش‌های متعددی از چادرسوزی در مناطق زلزله‌زده اعلام شده ضمن این‌که طی چند روز گذشته نیز در مناطق زلزله یک نفر کشته شده است.

 

وی با تأکید بر این‌که مشکلات مردم زلزله با فرارسیدن فصل سرما تشدید می‌‌شود، افزود: آذربایجان شب‌های سردی دارد و زندگی کردن در چادرها بسیار شرایط سختی را ایجاد کرده است.

 

 

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس نهم ضمن انتقاد از عملکرد صدا و سیما در زمینه عدم تهیه گزارش از شرایط سخت زندگی مردم زلزله‌زده، تصریح کرد: مردم با بدبختی روزها را سپری می کنند اما هیچ گزارشی از صدا و سیما در زمینه مردم زلزله زده پخش نمی‌شود.

 

پزشکیان با بیان این پرسش  که آیا خبرنگاران فقط باید ازتهران خبر تهیه کنند؟ ادامه داد: اگر در آمریکا چند نفر در خیابان بریزند یا از دماغ یک نفر خون بیاید صدا و سیما چندین بار آن را پخش می‌کند اما چرا از مردم زلزله‌زده‌ای که همچنان شب‌های را در چادرها روز می‌کنند گزارشی تهیه نمی‌کند.

 

وی همچنین در زمینه اسکان موقت زلزله زده‌های آذربایجان شرقی، گفت: قرار بود کانکس و اتاقک‌هایی برای اسکان موقت مردم زلزله زده در مناطق مستقر شوند اما تاکنون این اقدام انجام نشده است

 

پزشکیان ادامه داد: در ظاهر کانکس‌ها مستقر شده‌اند اما فاقد در یا پنجره هستند، به همین دلیل مشکلی را حل نمی کنند.

 

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس نهم گفت: تهیه سیستم گرمایش و لوله‌کشی آب در کانکس‌ها و اتاقک‌ها نیز یکی دیگر از مشکلات است

 

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم همچنین در زمینه ساخت دوباره خانه‌های زلزله‌زده برروی گسل به وضعیت کشور ژاپن اشاره کرد و افزود: در ژاپن زلزله‌ها از قدرت بالایی برخوردارهستند اما خسارتی به دنبال ندارند؛ زلزله ورزقان و هریس اگر شب هنگام اتفاق می‌افتاد به طور قطع تلفات جانی بیشتری را به دنبال داشت

 

آیا مشکلات ناشی از زلزله‌ هم تقصیر آمریکاست

 

وی با بیان این‌که باید در این زمینه مقصر بودن و اشکلاتمان را بپذیریم، عنوان کرد: حرف‌هایمان با عمل فاصله زیادی دارد؛ آیا این اتفاقات و مشکلاتی که در حال حاضر مردم با آن دست به گریبان هستند تقصیر امریکا و ناشی از توطئه انگلیس است؟

 

پرشکیان با اشاره به ساخت خانه‌هایی که از استحکام کافی برخوردار نیستند، متذکر شد: اصولی و مطابق با استانداردها ساخته نشدن خانه‌ها به چه کسی مربوط است؟بیمارستانی که  دولت در هریس ساخته بود در زلزله اخیر نابود شد اما خانه‌های ۷۰ ساله گلی که بسیار قدیمی بودند خراب نشدند.

 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس نهم با بیان این‌که ساختمان فرمانداری ورزقان خراب شده و فرماندار در کانکس مستقر شده و به مشکلات مردم رسیدگی می‌کند، گفت: این ساختمان ۵ سال پیش با نظارت استانداری ساخته شد اما با زلزله اخیر
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:55 | |
روز جهانی كودك در روستای زلزله زده كویج بخش خواجه



ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:54 | |
درس زندگی را از اسوه‌های مقاومت و پایداری آموخته‌ام
پرویز پرستویی:
درس زندگی را از اسوه‌های مقاومت و پایداری آموخته‌ام

یعقوب کامرانی: هنرمند برجسته عرصه دفاع مقدس گفت: از زندگانی و سیره و منش جانبازان و ایثارگران درس بگیریم و بدون ریا و شعار باید بگویم من از این اسوه‌های مقاومت و پایداری درس زندگی آموخته‌ام.

خبرگزاری فارس: درس زندگی را از اسوه‌های مقاومت و پایداری آموخته‌ام

پرویز پرستویی ظهر امروز در حاشیه جشنواره هفتمین فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس در خواجه اظهار کرد: امروز دشمن با هجمه فرهنگی و جنگ نرم سعی در نفوذ در خانه‌های ما را دارد.

وی گفت: امروز دشمن با جنگ نرم و سرمایه‌گذاری میلیاردی در حوزه فرهنگی بدون استفاده از اسلحه سعی در نفوذ به خانه‌ها دارد از این رو سعی کنیم با تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی همچنین انتقال فرهنگ ایثار و پایداری قبل از دیگران این فرهنگ معنوی را به خانه‌ها بیاوریم تا جوانان و نوجوانان ما از تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و فرهنگ منحط غربی مصون بمانند.

پرستویی در ادامه وظیفه و رسالت دستگاه‌های فرهنگی کشور را در این زمینه بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و بر برنامه‌ریزی مناسب در تداوم اینگونه برنامه‌ها در راستای جذب مخاطبان تأکید کرد.

این بازیگر سرشناس دفاع مقدس گفت: باید از زندگانی و سیره و منش جانبازان و ایثارگران درس بگیریم و بدون ریا و شعار باید بگویم من از این اسوه‌های مقاومت و پایداری درس زندگی آموخته‌ام.

وی گفت: متأسفانه تاکنون در زمینه ترویج این فرهنگ کارهای مناسبی صورت نگرفته است، از این رو لازم است این ایثارگری‌ها و جانبازی‌ها همچنین روش و منش این یادگاران دفاع مقدس در کتاب‌های درس ما به عنوان یک درس مهم و با اهمیت با شیوه و مضمون مناسب و درخور سلیقه مخاطبان مورد توجه جدی قرار گیرد.

پرستویی، در ارتباط با جشنواره فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس نیز گفت: به خاطر زلزله اخیر، مناسب دیدیم هفتمین سال برگزاری این جشنواره را در مناطق زلزله‌زده ارسباران برگزار کنیم که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب دانش‌آموزان و معلمان روبه‌رو شده و با نظرسنجی که انجام دادیم بازخورد و بازتاب این جشنواره در بین معلمان و مخاطبان دانش‌آموز بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

پرستوی درآخرازبرگزارکننده گان وحضوردانش آموزان بخش خواجه که درزلزله اخیرنیز متحمل خسارات جانی ومالی شده اند تشکرکرد.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:52 | |
شرکت تمام دانش اموزان مدارس بخش خواجه درجشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس

به گزارش خبرنگارما  اشرفی معاون آموزش وپرورش منطقه خواجه گفت : تمام دانش اموزان مدارس بخش خواجه درجشنواره دانش‌آموزی فیلم دفاع مقدس که در سالن ورزشی آموزش وپرورش خواجه امروزقبل ظهر برگزارمی شد حضوریافتند

این مقام مسئول فرهنگی، استقبال دانش‌آموزان از این جشنواره را بسیار قابل توجه و بی‌نظیر عنوان کرد و افزود: با وجود مشکلاتن درمناطق زلزله زده با همکاری بسیجیان ومسئولان محلی، اکثریت قریب به اتفاق گروه‌های هدف مقاطع مختلف دانش‌آموزان شهری در این جشنواره شرکت کردند.

این گزارش حاکی است، هفتمین جشنواره سراسری دانش‌آموزی دفاع مقدس از 16 تا 26 مهرماه سال‌جاری برای اجرای برنامه برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده خواجه ،اهر، کلیبر، ورزقان و بخش‌ها و روستاهای تابعه در مجتمع ورزشی خواجه با حضور هنرمندان شاخص کشوری و مجریان تلویزیونی در حال اجراست.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:52 | |
جوانان مواظب جنگ نرم دشمنان باشند
راوی کتاب نورالدین پسر ایران:
هنوز گنجینه دفاع مقدس به دست جوانان نرسیده است

یعقوب کامرانی: راوی کتاب نورالدین پسر ایران گفت: نتوانسته‌ایم ناگفته‌های دفاع مقدس را که به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی از فرهنگ ایثار، مقاومت و جانفشانی است به نسل جدید منتقل کنیم.

خبرگزاری فارس: هنوز گنجینه دفاع مقدس به دست جوانان نرسیده است

به گزارش خبرنگارما از خواجه : نورالدین عافی قبل از ظهرامروز در حاشیه جشنواره فیلم دانش‌آموزی دفاع مقدس در خواجه اظهار کرد: نتوانسته‌ایم ناگفته‌های هشت سال دفاع مقدس و روحیه فرهنگ ایثار و مقاومت  همچنین خاطرات و دستاوردهای آن را بعد از گذشت بیش از 25 سال به نسل جدید منتقل کنیم.

این جانباز هشت سال مقدس گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه از میهن، اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند و در این راه جان خود را فدای اسلام کردند که متأسفانه هنوز هم که هنوز است اکثر خاطرات و دستاوردهای آن و فرهنگ جبهه به نحو شایسته بازگو نشده است و باید در این زمینه کارهای جدی توسط نهادهای فرهنگی صورت گیرد.

وی گفت: برخی کشورها جنگ‌های کوچک خود را بعد از 200 سال هنوز هم زنده نگه داشتند و در خصوص آنها تبلیغ می‌کنند ولی ما نتوانسته‌ایم این دوران هشت سال دفاع مقدس را که به عنوان یک گنجینه تمام‌نشدنی از فرهنگ ایثار، مقاومت و جانفشانی است به نسل‌های جدید منتقل کرده و آنها را با این فرهنگ آشنا کنیم.

راوی کتاب نورالدین پسر ایران گفت: واقعاً برگزاری اینگونه برنامه‌ها در مناطق مختلف کشور برای نسل سومی‌ها تأثیر مناسبی دارند طوریکه در این منطقه زلزله‌زده، نظرات و بازخوردهای این جشنواره، مراجعات معلمان و دانش‌آموزان و رضایتمندی آنها از این جشنواره مشهود است.

این یادگار سال‌های دفاع مقدس افزود: کتابی که به برکت حمایت معنوی مقام عظمای ولایت با نام نوالدین پسر ایران چاپ شده و کتاب‌هایی نظیر این را که در جشنواره ارائه شدند واقعاً تأثیرپذیری خوبی در بین جوانان داشته است.

وی در این برنامه که درسالن ورزشی آموزش وپرورش خواجه برگزار می شدبه جوانان توصیه کرد با کار علمی خوب و درس خواندن در کنار آن توجه به مسائل معنوی گام‌های عملی در فتح قله‌های علمی بردارند و امروز بعد از هشت سال دفاع مقدس دیگر زمان توپ و تانک نیست و دشمن با ماهواره و اینترنت و نفوذ در فضای مجازی به میدان آمده و ما باید با سلاح ایمان و علم به جنگ آنها برویم.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:51 | |
سرما آمد؛ خانه‌هاي زلزله زدگان ساخته نشد

» سرما آمد؛ خانه‌هاي زلزله زدگان ساخته نشد

زلزله آذربايجان شرقي جان 360 تن از هموطنانمان را گرفت، هزاران نفر را مجروح کرد و خانه و کاشانه آنان را به تلي از خاک تبديل کرد. همزمان با اين فاجعه،مسوولان اجرايي وعده‌هاي بسياري براي جبران مشکلات زلزله زدگان دادند و در آخرين مورد، وزير راه و شهرسازي قول داد ظرف مدت 2 ماه تمامي خانه‌هاي ويران شده را دوباره بسازد و تحويل آوارگان بدهد. اکنون مدتها از اين وعده‌ها مي‌گذرد و 21 مهر ماه اين موعد دوماهه هم به سر مي‌رسد اما هنوز مشکلات حل نشده و اين وعده نيز مانند ديگر وعده‌ها به فراموشي سپرده شده است. در اين رابطه پايگاه خبري فريادگر با غلامحسين مسعودي ريحان نماينده اهر و هريس در مجلس هشتم گفت و گو کرده است.مسعودي ريحان معتقد است: «با روندي که من مي‌بينم تا پايان سال ساختمانها ساخته نمي‌شود. چون فصل سرما رسيده و به زودي برف هم مي‌بارد و در يخبندان نمي‌شود کار کرد و کارها براي بهار ديگر باقي مي‌ماند.» در ادامه مشروح اين گفت و گو از نظرتان مي‌گذرد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:50 | |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

درباره وبلاگ

شما ممکن است بتوانید گلی را زیرپا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطرآن را درفضا محو کنید.
آرشيو
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
بير خوجالي
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها ومطالبي از منطقه خواجه و آدرس khajehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

به علوم اجتماعی خواجه خوش آمدید
كتابخانه عمومي خواجه
همیشه در نقطه آغاز باشید
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , khajehnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com