به وبلاگ خبرها ومطالبي از منطقه خواجه خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 197
بازدید کل : 51653
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

خواجه است و هزاران درد بی­درمان!

خواجه بخش  است کوهستانی با آب هوایی مطبوع، طبیعتی زیبا و سرشار از منابع طبیعی و معدنی. این بخش را می­توان  تبدیل به حیاط خلوت مرکز استان کرد، به شرطی که زیرساخت­های لازم برای توسعه­ی اقتصادی، گردشگری و فرهنگی آن فراهم گردد.محرومیت در این بخش  به قدری زیاد است که چندین روستای آن از آب آشامیدندی نیز بی بهره است. این در حالیست که در سطخ استان شاید این چنین مشکلی درسایر بخشها وجود نداشته باشد.

این بخش  علیرغم داشتن زمین­های کشاورزی وسیع و حاصلخیز و برخورداری از آب­های روان فراوان از داشتن یک مجتمع کشاورزی مدرن، یک گلخانه­ی متوسط و یا یک مجتمع پرورش ماهی و آبزیان آبرومند محروم است. بخش خواجه با این که چندین اثر تاریخی ارزشمند چون کتیبه­ی سرباز خانه، ، مسجد جامع خواجه، امامزاده­ی خواجه محمد خوشنام، روستای  تاریخی قلعه لرو...، قلعه­های تاریخی آغ گونی و قلش قالا، مناظر طبیعی زیبایی چون باش چای ،چیمن زمی ، چیچکلی، را در خود جای داده است ولی نه یک مسافرخانه دارد، نه یک کمپ گردشگری دارد، نه اداره­ی میراث فرهنگی و گردشگری فعال دارد و نه یک غذاخوری بین راهی.

در یک کلام می­توان گفت به همان میزان که خداوند مواهب و نعمات بی­کرانش را بر این سرزمین ارزانی داشته به همان میزان نیز مسئولان و ساکنانش محرومیت و فقر را برای آن به ارمغان آورده­اند. این شهرستان زیبا و غنی، اینک ضجه می­زند تا شاید گوشی بشنود، دلی به حالش بسوزد و کسی مرهمی بر هزاران درد خفته اش بنهد.

در این میان معلوم نیست مقصر اصلی کیست مسئولین یا مردم؟ اگر مسئولین مقصرند پس چرا مردم آنها را به چالش نمی­ کشند؟ و اگر قصور از مردم است چرا زندگی در رنج و مشقت را بر رفاه و آسایش ترجیح می­ دهند؟

دیگر دوره و زمان کشاورزی و دامداری سنتی گذشته است، بایستی برای تامین امرار و معاش خانواده دنبال راه و شیوه­ های جدید بود. و این وظیفه­ ی سترگ برعهده­ ی زعمای قوم یعنی مسئولین و مدیران منطقه است. بایستی روستائیان را با ایجاد و راه­ اندازی مجتمع­ه ای کوچک صنعتی آشنا کرد. باید به آنها روش­های مدرن تولید محصولات کشاورزی و دامی را آموزش داد. روستائیان بایستی روش صحیح پروش ماهیان و آبزیان، قارچ­های خوراکی و کرم ابریشم را یاد بگیرند. آنها بایستی با روش­های جدید پرورش زنبور عسل آشنا شوند. آنها بایستی راه­های افزایش تولید محصولات باغی، زراعی و دامی را آموزش ببینند. آنها بایستی بدانند، می­توان با کمترین میزان سرمایه­ گذاری یک منبع درآمد همیشگی ایجاد کرد. آنها بایستی بدانند که از طریق تولید صنایع دستی، بسته­ بندی گیاهان دارویی، ایجاد غذاخوری­های بین­ راهی کوچک در روستاها و مناطق هدف گردشگری بخش و بکارگیری اصول علمی در باغداری و کشاورزی می­توانند یک شغل پردرآمد و زندگی ایده­آل داشته باشند. و این کاریست که بایستی مسئولین و مدیران بخش و شهرستان در انجام آن پیشقدم شوند. مسئولین منطقه بایستی دلسوزی بیشتری از خود نشان دهند. آنها بایستی به جای جلوس بر صندلی ریاست و چرت زدن در پشت آن اندکی به خود تکان دهند و به همراه کارشناسان ادارات متبوعه­ شان راهی روستاها شوند تا از نزدیک با پتانسیل و استعداد تک تک روستاها آشنا شوند و آنگاه با ارایه­ ی برنامه­ ها و طرح­های مدون، راه را برای توسعه­ ی روستاها هموار سازند. هرچند این کاری سخت و دشوار است ولی تنها راه فرار از نابودی روستاهاست. تنها راهیست که می­تواند غبار محرومیت از چهره­ی روستاهای شهرستان زدوده و روستاییان را برای ماندن در روستاها مصمم سازد. به نظر می­رسد فلسفه­ی وجودی ایجاد ادارات و نهادهای طویل و درازی چون جهادکشاورزی، آموزش فنی و حرفه­ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، کمیته­ی امداد امام خمینی(ره) و بسیاری دیگر از ادارات همین است، یعنی ارتقای سطح درآمد شهروندان به منظور ایجاد رفاه و آسایش برای آنها از طریق آموزش راه­های صحیح تولید.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, در ساعت 20:29 | |
شهر بدون شهردار


خبرها حاکی از این است که بعد از استعفای تقریبا اجباری مهندس عادل

شهردار سابق خواجه، شورای شهر هنوز برای معرفی شهردار به توافق

نرسیدند!!!!


[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, در ساعت 10:33 | |

درباره وبلاگ

شما ممکن است بتوانید گلی را زیرپا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطرآن را درفضا محو کنید.
آرشيو
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
بير خوجالي
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها ومطالبي از منطقه خواجه و آدرس khajehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

به علوم اجتماعی خواجه خوش آمدید
كتابخانه عمومي خواجه
همیشه در نقطه آغاز باشید
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , khajehnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com