به وبلاگ خبرها ومطالبي از منطقه خواجه خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 198
بازدید کل : 51654
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

پایان انتخابات وانتظارات مردم

با پایان یافتن انتخابات ورا ه یافتن نمایندگان به مجلس مردم وظیفه خود راعمل کرد حالا نوبت انتخاب شوندگان  است که پایبند شعارها ووعده های خودباشند.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 25 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 9:59 | |
یادداشت تحلیلی

شگفتی های انتخابات نهم در آذربایجان شرقی

 
  نصر نیوز: انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در ایران به پایان رسید و بهارستان مهمانان و ساکنان جدید خود را باز شناخت.برخی از آنها پیش از این نیز سابقه و تجربه ی حضور در بهارستان را دارند اما بسیاری از آنها برای اولین بار است که خلعت بلند وکالت مردم را بر دوش انداخته اند . همان گونه که پیش بینی می شد این دور ه از انتخابات نیز با خود عجایب کوچک و بزرگ و شگفتی های خاصی را در پهنه ی انتخاباتی ایران رقم زد .  
           
 

 

حذف خانم پروین احمدی نژاد خواهر رییس جمهور ، و ناکامی احمد ناطق نوری تنها نماینده ای که 30 سال سابقه ی نمایندگی دارد از جمله ی این اتفاقات قابل توجه در این انتخابات است .
اما در جغرافیای انتخابات آذربایجان شرقی نیز شاهد برخی اتفاقات جالب قریب به شگفتی بودیم.
هر چند وزن این شگفتی ها به مانند شگفتی های انتخابات ریاست جمهوری سالهای گذشته نیست (که اصولا قیاس مع الفارق است ) اما با این حال چند اتفاق را می توان در انتخابات استان به عنوان رویداد جالب توجه قلمداد کرد .
1) راهیابی جوان ترین نماینده ی مجلس نهم از شهر مرند (بعد از نماینده  ی بندر عباس )  از جمله ی یکی از این رویدادهاست. ناکامی شافعی در رقابت با این جوان اتفاق جالبی است .
2) در حوزه ی سراب برای اولین بار از این حوزه از قشر زنان کاندیدایی مسافر بهارستان شده که تاکنون سابقه ی اجرایی چندانی غیر از تلاش در آموزش و پرورش نداشته است .خانم مهناز بهمنی به یمن بهره مندی از روابط تنگاتنگ با مردم منطقه و حضور پرکار در حوزه ی آموزش و پرورش به چنین توفیقی دست یافته است .
اما این نمایندگی برای خانم بهمنی هرگز با خاطره ی خوشی همراه نبود . برای اینکه او اخیرا و در جریان رقابت های انتخاباتی تنها پسر جوان خویش را در تصادف رانندگی از دست داد .
در سایر شهرستان ها نیز به شگفتی دیگری برخورد می کنیم.
3) تقریبا به استثنای نماینده ی کلیبر و هوراند(فتحی پور) مردم به تغییر نمایندگان سابق خود رای دادند . به گونه ای که چهره ی 75 درصد منتخبان مردم در مجلس نهم تغییر یافت .
در استان آذربایجان شرقی از مجموع 13 حوزه انتخابیه مردم به تغییر نمایندگان 11 حوزه رای مثبت دادند ! به عبارت دیگر از 16 نماینده ی راه یافته به مجلس نهم در دور اول 12 نماینده تغییر کرده اند و این به معنای عدم رضایت رای دهندگان از عملکرد منتخبان خود در مجلس هشتم است .این شگفتی ها ممکن است در دور دوم انتخابات نیز تکرار شود!
نجفی از مراغه ، نصیر پور از سراب ، اسماعیلی از هشترود ،خدادادی از ملکان، علیزاده از ورزقان ،مسعود ریحانی از اهر و هریس ، سازگار از مرندو جلفا ،علی مطهری از شبستر ،هاشمی و حاج اصغری از میانه وخیری از بستان آباد نمایندگانی بودند که به دلایل مختلف جای خود را به نمایندگانی تازه دادند .
در هیچ دوره ای از انتخابات مجلس ،استان آذربایجان شرقی شاهد چنین تغییر و تحولی در سطح نمایندگان مجلس نبوده است .از این حیث می توان این رویداد را به عنوان یک شگفتی و رکورد جدید به شمار آورد .
4) اما در تبریز  اوضاع به شکل دیگری است.  تقریبا همه ی نمایندگان قبلی حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو از اقبال عمومی برخوردار شدند . فرهنگی ، پزشکیان و منادی سه نماینده ای هستند که در مجلس هشتم حضور داشتند و در این دوره نیز یک ضرب به بهارستان راه یافتند .
اکبر نژاد یکی دیگر از نمایندگان مجلس هشتم که اصلا کاندیدا نشد . تاج الدینی هم که پست معاونت ریاست جمهوری را بر نمایندگی مردم ترجیح داد . نماینده ششم نیز که رضا رحمانی باشد به دور دوم راه یافته است.
با این حساب می توان از این آمار  اعتماد مردم به نمایندگان سابق خویش را برداشت کرد .
هر چند که در این بین نباید از نقش تبلیغات گسترده ی این نمایندگان در جلب آرای مردم چشم پوشید .
5) اما در ترکیب نمایندگان راه یافته به دور دوم نیز ما شاهد اتفاقات جالبی هستیم.
راه یابی نماینده ی گمنامی به نام "قره سید رومیانی " به دور دوم آن هم با آرای نسبتا بالا و رای قاطع 37 هزار تایی  وی از شهرستان آذرشهر جزو این شگفتی هاست .
شگفتی که طی آن یک نماینده ی بومی به یمن همدلی و اراده ی همشهریانش توانست بسیاری از کاندیداهای معروف و نام آشنای تبریزی را پشت سر گذاشته و به دور دوم راه یابد .
پدیده ای به نام " تک رای " موضوع جدیدی بود که به گفته ی بسیاری از شاهدان عینی در شهرستان آذرشهر و به نفع قره سیدی چهره ی خود را نمایان ساخت . هر چند نباید فراموش کرد که بسیاری از بزرگان کشور تاکید داشتند که رای دهندگان از تمام ظرفیت های خود برای رای دادن استفاده کنند . یعنی سفارش بر این بود که رای دهندگان بیش از نام یک کاندیدا را در برگه های آرا بنویسند تا وزن نمایندگان انتخاب شده حوزه ی انتخابیه تبریز ،آذرشهر و اسکو به لحاظ برخورداری از آرای بیشتر بالاتر رود اما گویا در آذرشهر چنین اتفاقی روی نداده است !
6) تعدد تشکل ها و ائتلاف ها  و تشکیل جبهه های جدید در این دوره یکی دیگر از شگفتی های آن بود. بالغ بر 24 تشکل ،جبهه و ائتلاف تحت عناوین مختلف لیست کاندیدای مورد حمایت خود را منتشر کردند .
اینکه  چگونه یک تشکل با رویکرد سیاسی یک شبه اعلام موجودیت کرده و خود را در جغرافیای سیاسی استان مطرح می کند بحث دیگری است که آسیب ها ،باید ها و نبایدهای آن و نکات مثبت و منفی این نوع فعالیت جمعی مورد بررسی و کنکاش کارشناسان انتخاباتی و سیاسی قرار گیرد .
بدیهی است که بسیاری از این گروه ها با پایان یافتن انتخابات به محاق فراموشی خواهند رفت که از نظر  قواعد سیاسی جهان امری مطرود و نامقبول است .
7) اما شگفتی قابل توجه این دوره به میزان مشارکت مردم برمی گردد . برای اولین بار مشارکت مردم تبریز و استان آذربایجان شرقی رکورد بی سابقه ای را شاهد بود . واریز شدن بیش از 622 هزار رای در حوزه انتخابیه تبریز ، آذرشهر و اسکو و افزایش 12 درصدی  میزان مشارکت این حوزه انتخابیه از جمله ی شگفتی هاست.
8) کسب 188 هزار رای توسط نماینده ی اول این حوزه تاکنون بی سابقه بوده است .تاکنون در هیچ یک از ادوار انتخابات مجلس نماینده ی تبریز با این تعدا رای به مجلس راه نیافته بود . از این رو یکی دیگر از شگفتی های مجلس نهم میزان رای بالای دکتر فرهنگی است.
به هرحال مردم تبریز و آذربایجان در طول تاریخ نشان داده اند که انسان های غیر قابل پیش بینی و شگفتی سازی هستند . موضع گیری های آنها در قبال برخی تحولات سیاسی و اجتماعی و نقش ارزنده و سرنوشت سازشان در حیات ایران اسلامی همواره با شگفتی همراه بوده است .

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در دو شنبه 15 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 9:51 | |
فقر فضای فرهنگی و برنامه های فرهنگی در شهرخواجه

فقر فضای فرهنگی  و برنامه های فرهنگی در شهرخواجه

هر چند وظایف شهرداری  و شورا برای ما بیشتر در ظاهر شهر خلاصه و نمود داشته است ,اما وظایف دیگری هم بر عهده شهرداری و شورا قرار دارد که از اوجب واجبات است، حمایت ازمتولیان فعالیت های فرهنگی ،هنری،سرگرم کننده ،تفریحات جمعی ، حمایت از تشکل های مردمی وتقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی از آن جمله است . با توجه عدم آگاهی احاد مردم به مطالبات خود از مسئولین شهری ، خواسته های خود را به نیازهای اجتماعی  سخت افزاری و معیشتی معطوف  کرد ه اند و غافل از این که مطالباتی فراتر از اینها دارند ، از سوی دیگر، بنا به درخواست اقشار مختلف جامعه از مسئولین شهر ،  بیشتر وقت و هزینه شهرداری و شورا مصروف نیاز ظاهری می گردد،که در این بین انتظار فراتری از این مسئولین می رود


 . در طول سال، در عین حالی که به ظاهر سازی شهر اهمیت داده می شود باید به وظایف -الاهم فالاهم- خود ،که همانا فرهنگ سازی زیر بنای، که امروزه در شهر خواجه خلع آن کاملاً قابل لمس می باشد .
با توجه به موقعیت جغرافیای  شهر خواجه و همجوار شدن با کلان شهر تبریز، طی سی سال گذشته شاهد سرریز شدن جمعیت  شهرمان به تبریز و به العکس ،جمعیت  با خود فرهنگ و غالباً رفتار های ناهنجاری را به  افراد بومی جامعه تزیرق کرده و نا بسامانی های را بوجود آورده است. که کنترل این ناهنجاریها نیز یکی از وظایف مهم مسئولین امر می باشد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 10:44 | |
تبريك

با اتمام نهمين دوره‌ي انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اغلب حوزه‌هاي انتخابيه‌ي استان آذربايجان‌شرقي نمايندگان خود را شناختند. نگاه اجمالي به برندگان اين دوره از انتخابات نشان مي‌دهد بيشتر كانديداهاي راه يافته به مجلس در استان، براي اولين بار راهي مجلس شده‌اند، به غير از آقاي فتحي‌پور از حوزه‌ي انتخابيه‌ي كليبر و خداآفرين. البته 3نفر حوزه‌ي انتخابيه‌ي تبريز، آذرشهر و اسكو هنوز مشخص نيست و راهيابي آقايان دكتر پزشكيان و دكترفرهنگي ودکتر منادی به مجلس در مرحله‌ي اول می باشد.

در حوزه‌ي  انتخابيه اهر وهریس وخواجه آقای فلاح و ورزقان و خاروانا آقاي الهوردي دهقاني به مجلس راه يافتند. اين پيروزي را براي هر دوي اين عزيزان تبريك گفته و برايشان آرزوي موفقيت و پيروزي در پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي خود و خدمت به مردم حوزه‌ي انتخابيه‌شان دارم. اميدوارم مردم منطقه نيز با حمايت و پشتيباني از نمايندگان‌شان، راه را براي عملي ساختن برنامه‌هاي آنها هموارتر سازند.

به اميد سربلندي مردم عزيز كشورمان و توسعه و آباداني روزافزون شهرها و روستاهاي وطن‌مان!

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 9:40 | |
از ازشهرهای بزرگ شناسنامه وارد كردن و در بین روستاییان پول پخش كردن

خدا گذشتگان ما را بیامرزد واقعا این مردان بزرگ حرفهایی زده اند که باید این سخنان را با آب طلا نوشت و بر درو دیوار آویزان کرد.

این روزها خیلی ها هوای نشستن بر صندلی های سبز مجلس را بر سر دارند ولی به مصداق این جمله ی زیبا که هر اوخویان ماللا نصرالدین اولماز نمی توان این صندلی را با احساسات حاکی از عدم منطق به کسانی که حتی توان صحبت کردن را هم ندارند سپرد. شاید اگر شما هم در سخنرانی برخی از این دوستان حاضر می شدید می توانستید معنی این حرف را بهتر درک کنید. البته قصد جسارت به کسی را نداریم ولی واقعیت حاکی از این است که برخی از دوستان کاندیدا واقعا نه برنامه ای برای اصلاح امور و نه توان دفاع از حق مردم در برابر نمایندگان برخی از شهرها مانند اصفهان و مشهد و شیراز را دارند.چرا حداقل این بار با مسائل بدون در نظر گرفتن روابط فامیلی و دوستی و رفاقت و برخی مسائل احساسی دیگرمنطقی و معقول برخورد نمی کنیم. این یک حقیقت است که آشنایی با نحوه ی تصویب قوانین و اختصاص بودجه به شهرستان مدیریت و توان مباحثه و سخن گفتن شرط اساسی نمایندگی مردم محروم منطقه ی قره داغ است. وقتی فردی که مدعی نمایندگی است نمی تواند در بین چند ده نفر آنهم طرفداران خودش صحبت نماید چه اصراری هست که او را به مجلس بفرستیم و از او بخواهیم تا از حق مردم محروم دفاع نماید؟

تجربه ثابت کرده است که وقتی  کسی را  که حتی  توان صحبت کردن را هم ندارد به مجلس می فرستیم نه تنها آبروی مردم منطقه می رود بلکه آبروی کشور نیز به خطرمی افتد.بیایید کمی معقول با موضوع برخورد نماییم.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 9:16 | |
مزد خدمات

آقای دکترمزدکدام خدمات صادقانه خود را خواهد گرفت!!!

آقای یوسف دیزماری مدیر وبلاگ دیز مار طی مطلبی قلمی فرموده اند که :

در حوزه ی انتخابیه ی اهر و هریس ... مزد خدمات صادقانه خود را خواهد گرفت

وقتی خدمات صادقانه چنین توصیف می شود و معنی خدمت صادقانه فقط در ویزیت رایگان چند نفر خلاصه می گردد دیگر جایی برای صحبت کردن باقی نمی ماند.

اگر خدمات آقای ایکس در طبابت بیماران هرچند به صورت رایگان خدمت صادقانه است پس  اسم اجرای چندین پروژه ی عمرانی، احداث ۴۰۰۰ دستگاه خانه ی روستایی، اجرای ویژه ی طرحهای هادی در روستا ها، احداث پل برای روستاهای محروم، راهسازی برای روستاهای دور افتاده، خوش خلقی با روستاییان در حوزه ی مدیریتی و... دهها کار دیگر  زاده دیگر کاندیدای مردم اهر و هریس  چیست؟

حال شاید شما و دوستان دیگر بگویند با پول خود که این کارها را انجام نداده اند با بودجه ی دولت بوده است.

آقای دیزماری در پاسخ به این مسئله نیز بایستی عرض نمایم که اجرای وظیفه در هر حوزه ای اجرای وظیفه است. دکتر در حوزه ی خودش، مهندس در حوزه ی خودش، سوپور در حوزه ی خودش و الی آخر.

هر کس در این مملکت اگر به وظیفه انسانی و کاری خود که همان وجدان کاری نامیده می شود درست و بجا عمل نماید در اصل کاری انسانی و اخلاقی انجام داده است واین موضوع به هیچ وجه به عنوان برتری برای افراد شمرده نمی شود.

چرا با آینده و سرنوشت مردم اینگونه ساده و سطحی برخورد می نماییم؟

چرا مثل معروف گذشته چراغ راه آینده را نصب العین قرار نمی دهیم. در این میان فصل الخطاب ما مردم و جامعه است و ما به عنوان اهل قلم در این مورد مسئولیم.

با این دلایل ساده و سطحی آینده قره داغ را به دست افرادی که ساده ترین آشنایی را هم با قوانین ندارند و حتی فرق طرح و لایحه را از هم تشخیص نمی دهندنسپاریم که فردا در مقابل همین جامعه و فرزندانمان بایستی پاسخگو باشیم. هرچند فرد مورد نظر حضرتعالی آدم خوب و با شخصیتی است ولی این مسئله برای نماینده شدن کافی نیست.مگر نمایندگان قبلی آدمهای خوبی نبودند؟ مگر کدام یک از آنان دارای سوابق بد اخلاقی بودند؟ کدام یک از آنان به دلیل انجام کارهای غیر اخلاقی محکوم شدند؟ تنها موضوعی که هست این است که به عنوان مثال جناب آقای نماینده دور هفتم در پایان آن دوره به عنوان کم حرف ترین نماینده انتخاب شدند و این یعنی عدم کارآیی، یعنی عدم توان مدیریتی، یعنی عدم شایستگی نمایندگی مردم.

شما دوست بزرگوار که در منطقه محروم دیزمار دست به قلم گرفته اید و از کنار گود به مسائل نگاه می کنید بهتر است با مسائل منطقه اهر و هریس کمی محتاط تر و واقع بینانه تر برخورد نمایید. همانطور که سایر دوستان در این مورد منطقی و به دور از احساسات برخورد می نمایند.

بنده به عنوان یک دوست از شما تقاضا دارم مسائل منطقه اهر و هریس و در کل قره داغ را به شوخی برگزار نکنید. این موضوع سرنوشت یک ملت را تعیین می نماید و نکند فردا در برابر همین مردم و یا حداقل در برابر وجدان خود شرمگین باشید.

همین دوست صادق شما در روز کارمند حوله در بین کارمندان اداره ی ... پخش می کند و آنها هم اخیرا در جایی اظهار داشته اند که : حالا می فهمیم چرا در آن روز ایشان برای ما حوله فرستاده اند؟!!!

این یعنی عوامفریبی، این یعنی آغاز تبلیغات زودرس، این یعنی کار غیر اخلاقی برای کسب قدرت فقط برای رسیدن به قدرت نه برای رسیدن به قدرت در جهت خدمت به خلق خدا.

با  یک بررسی ساده ی افرادی که دور و بر این دوست صادق شما جمع شده اند به راحتی متوجه می شوید که چه اتفاقی در حال وقوع است.

شما با کدام دلیل و منطق اظهار می دارید که ایشان خدمت صادقانه انجام داده اند؟ کجای این کارها خدمت صادقانه است؟ دوست عزیز ارزش کلمات را با تعابیر ساده کمرنگ نکنیم. معنی خدمت صادقانه این نیست که با چند بارویزیت رایگان مردم را رنگ کنیم. حداقل اگر برخی از مردم شریف و بزرگوار ما امکان و وقت مطالعه را ندارند من و شما که نماینده قشر مثلا روشنفکر جامعه هستیم حداقل نباید در چنین دامهایی بیفتیم.شاید شما ندیده باشید ولی برخی از کاندیداها در گذشته نه تنها ویزیت رایگان که نهار، سیمکارت، کارت اینترنت و ...هم در بین مردم پخش کرده اند.اگر اسم عوامفریبی خدمت صادقانه است پس مبارک است این نامگذاری جدید ماهم از فردا برای کارهای بد دیگر نامهای مثبت دیگری را بگذاریم.

امیدوارم در مورد مسائل حساسی همچون انتخاب نماینده کمی با وسواس برخورد نمایید.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 9:13 | |
نقد کنید، اما بدون تهمت و افترا!

نقد کنید، اما بدون تهمت و افترا!

در چند ماه گذشته و با شدت گرفتن تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در منطقه، در بخش نظرات وبلاگ­ها شاهد توهین برخی از دوستان به یکدیگر بودیم. البته این بیماری مسری متاسفانه به سطح  وبلاگ­ها نیز کشید و برخی از وبلاگ نویسان در مواجه با آرای مخالف، «نقد تخریبی» را برگزیدند.
دوست محترم! من معصوم نیستم و حتماً اشتباهاتی داشته و خواهم داشت، انتظار دارم دوستان و مخالفانم نقدم کرده و اشتباهاتم را گوشزد کنند اما با رعایت جانب ادب و بدون توهین و افترا!

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 19:10 | |
خدایا نماینده ای می خواهیم که بر بی ثمری انتخابش افسوس نخوریم !

تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع شده است و شعارهای انتخاباتی كانديداها مختلف بر درو دیوار شهر نقش بسته است ، در کنار این شعارهای  و وعده های انتخاباتی از سوی کاندیداها ، مردم هم مطالباتی دارند که گاهی این مطالبات را از خود نمایندگان و گاه از خدای نمایندگان می خواهند . بيرخوجالي تا روز برگزاری انتخابات در قالب نیایش های انتخاباتی ، این مطالبات واقعی را در قالبی طنز آلود از جانب خوانندگان مطرح می کند :

نیایش اول :

خدایا به ما نماینده ای عطا کن تا در چهار سال بعد بر بی ثمری انتخابش افسوس نخوریم و بر بیهودگی کارهایش سوگوار نباشیم.

خدایا نماینده ای برای ما برگزین که ما را از فاجعه نامیمون تخریب و ثروت سالاری که همه گیر شده و وقاحتش حتی در بین احباب انقلاب از بین رفته و هرکس در آن آلوده نشده باشد غیر مدبر خوانده می شود مصون بدار

خدایا تورا سپاس می گویم و از تومی خواهیم نماینده آینده ما را در برابر پول و خواهشهای نفسانی ، سرخم فرود نیاورد و منافع مردم را در برابر باندهای قدرت و ثروت ذبح شرعی و قانونی نکند.

خدایا کسبه و عمله ارتجاع و انحراف با یکدیگر هم آواز شدند و می خواهند عقایدمان را اسیر پسند خرمهره های خرافات کنند و همه را مقلد عقاید عوامانه ای کنند که پوچی آن در زرورقی از سخن های ظاهر فریب پنهان شده است و تمام تلاش آن است که به جای معروف منکر فروشد و منکر را به جای معرف بر مردم بنشانند.

خدایا نماینده ای می خواهیم تا مسئولیت بسیار سنگین نمایندگی را سبک تلقی نکند و آن را به درشکه حمل منافع اطرافیاننش و هم قبیله هایش تبدیل نکند.

خدایا مدرس وار بودن، مدرس وار زیستن، مدرس وار اندیشیدن، مدرس وار سخن گفتن و مدرس وار سکوت کردن ، آنکه شهسوار سیاست در عرصه دیانت و تک سوار دیانت در پهنه سیاست بود و پارسائی را با پالیسی آمیخته و تتخصص را در مدیریت ممزوج کرده بود بر کام نمایندگان ما بچشان.

خدایا از تو می خواهیم تا نمایندگی و هورا کشیدن ها ، نام و نان حرام برای او نیاورد و از آنهایی باشد که وکالت را به نفع مردم نمایندگی کند و نام و نان شهرت ، شکم او را به خودخواهی ها گنده نسازد. و قانون این کلمه جادوئی را همواره در پیش او فرایاد آر تا از قانونگذارانی نباشد که قانون شکن باشد و بر قانونشکنان قدرتمند چشم بندد.

خدایا همواره ترا سپاس می گوئیم و از تو می خواهیم تکریم و ارزش مردم تنها در لسان نباشد و به آنان بفهماند که بجای آنکه بنوازد نزند، بجای آنکه همگام توسعه باشد، سد راه آن نباشد، حق شناسی ها را با حق کشی ها پاسخ ندهد و دست فشدردن مردم را باسیلی جواب ندهد. بجای آنکه از منافع مردم دفاع کند بر آن حمله نکند و دفاع و تقویت و امید مردم را با سرزنش ها و تمسخرهای نومیدکننده تضعیف نکند. آنها را متهم به عوام بودن نکند و از آفت نخبه پنداشتن و سروری جستن دوری جوید.

ای خدای بزرگ ! نماینده ای عطا کن تا تشویق ها و هورا کشیدن های همراهان باعث اشباع عقده های روحی خودخواهانه اش نگردد و بر کبر و خودبینی و خود برتر بینی و خودفریبی ومردم فریبی او نیفزاید. استبداد و خودبرتر بینی اربابان قدرت او را از نظارت دائم بر قدرتمداران بازندارد و نترساند.

خدایا عنصر آزادی ، عدالت،؛ وحدت و خدمت را همواره برای آنان فرایاد آر و تا او تنها از تو پاداش خواهد و حلاوت خدمت را که هر دلی اگر اندکی از آن چشید هیچ قندی در کامش شیرین نیست برا بر او بچشان تا پندها و توصیه ها و انتقادها در نظر او شیرین شود.

خدایا وعده های دروغین، دروغ؛ ریا، باند بازی، لابی گری برای اربابان قدرت، قبیله گرائی سیاسی و خودمرجع پنداری را با اکسیر صداقت و سلامت محو کن و او را به نخواستن و زیر بار نرفتن به توصیه های باندهای قدرت روئین تن کن

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 10:22 | |
نماينده

 

با سلام از دیشب که تبلیغات کاندیدها شروع شده همه دارن فعالیت میکنن تا نماینده رو اونها به مجلس بفرستن

خواسته شما از نماینده آینده در مجلس شورای اسلامی چیه ؟


[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 22:0 | |
وطن

اولدوز چوخدور آنجاق آی بیردنه‌دیر


قادین چوخدور                آنجاق آنا بیر دنه‌دیر

اؤلكه چوخدور آنجاق وطن بیردنه‌دیر

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 21:36 | |
اسامي كانديداها

كانديداهاي انتخابات مجلس نهم در حوزه هاي انتخابيه ي منطقه قره داغ

حوزه انتخابیه اهر و هریس

1- محمد ابراهیم اعیانی

2- فیروز حسن زاده ورگهان

3- مهدی حسینیان

4- صادق حیدری آذر

5- ناصر خزانی خواجه

6- بهروز دعایی

7- محمد دهقانی

8- عباس فلاحی باباجان

9- ساسان قلیپور

10- عزت قهرمانی فرد

11- احمد محرم زاده

12- جعفرصادق معماری

13- حمید ملكی

14- شهریار ممی خانی


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 21:1 | |
با چه رویی؟؟؟!!!!!!!!!!


با چه رویی؟؟؟!!!!!!!!!!

۱- با سلام از شما فرهیخته محترم!!! دعوت به عمل می آید تا در نشست صمیمی با .... از رهنمودهای حضرتعالی!!! بهره مندشویم. منتظر قدوم سبز!تان هستیم. مکان.... زمان...

با آمدن این پیامک ها یاد شعر مرحوم ابوالقاسم حالت (خروس لاری) در نشریه توفیق سال۳۹ افتادم. دقیقا وصف حال کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی شهر ما (بلکه کشور ما) است.

دعايت مي­كنم

از براي راي هي مدح و ثنايت مي‌­كنم         راي چون دادي به من ديگر رهايت مي‌كنم

با سجل مرده­‌هايت چون مرا كردي وكيل            مي­خرم خرما و خير مرده‌هايت مي­‌كنم

جمعي از چاقوكشان هم حامي من بوده‌اند           وقت اگر كردم بدان­ها آشنايت مي­‌كنم

تا نپنداري وكالت خودپسندم كرده است         گر مرا مهمان كني، سر در سرايت مي­‌كنم

چون تو بهرم جسته‌اي اين پيشه‌­ي پرسود را    پول مي­گيرم از اين راه و دعايت مي­‌كنم

چون براي خاطر من پاره كردي كفش خويش           گيوه‌­ي ايام فقرم را به پايت مي­‌كنم

داده­اي يك راي و داري در عوض صد انتظار        من تعجب راستي از اشتهايت مي­كنم

دردها داري كه از درمان آنها عاجزم                ليك گاهي سرقت از پول دوايت مي­‌كنم

تا تورا مسكين نسازم خود نخواهم شد غني        زين جهت بايد ببخشي گر گدايت مي­‌كنم

هيچ نشناسم تو را تا انتخابات دگر               دور ديگر چون رسد، از نو صدايت مي­‌كنم

امیدوارم کاندیداهای محترم از ما دلخور نشوند. به قول دیالوگی از سریال کیف انگلیسی  مرد سیاسي ، باید فحش خورش ملس باشه و همزمان لبخند روی لب داشته باشد.

البته ما جسارت نمی کنیم که خدای ناکرده فحش دهیم ، اما انتقاد و حرف دلمان را نمی توانیم نزنیم و مثل اطرافیان آقایان فقط به به و چه چه کنیم.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 20:14 | |

درباره وبلاگ

شما ممکن است بتوانید گلی را زیرپا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطرآن را درفضا محو کنید.
آرشيو
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
بير خوجالي
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها ومطالبي از منطقه خواجه و آدرس khajehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

به علوم اجتماعی خواجه خوش آمدید
كتابخانه عمومي خواجه
همیشه در نقطه آغاز باشید
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , khajehnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com