به وبلاگ خبرها ومطالبي از منطقه خواجه خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 199
بازدید کل : 51655
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

یرزن 70 ساله بر اثر آتش سوزی در چادرهای زلزله زده گان روستای (قراجه) بخش خواجه جان باخت

پیرزن 70 ساله بر اثر آتش سوزی در چادرهای زلزله زده گان روستای (قراجه) بخش خواجه جان باخت

یعقوب کامرانی: چادرهای زلزله‌زدگان شامگاه امروز در روستای قراجه طعمه حریق شد.

خبرگزاری فارس: آتش به جان چادرهای زلزله‌زدگان ورزقان افتاد / خبری از یگان آتش‌نشانی نیست

بر اساس این گزارش حدود ساعت سه بامداد امروز چادرهای زلزله‌زدگان روستای« قراجه» بخش خواجه طعمه حریق شد و نزدیک 10 چادر زلزله‌زدگان در آتش سوخت.

این حادثه از اتصال برق یکی از چادر زلزله‌زدگان صورت گرفته و به چادرهای دیگر زلزله‌زدگان سرایت کرده است.

بر اثر این آتش سوزی پیرزنی 70 ساله به نام « تلی‌ناز – نوروزی»  جان باخت.

احد باقرپور دهیار روستای«قراجه» در گفت‌وگو با ما  با تایید این خبرگفت: این حادثه حدود ساعت سه بامداد امروز از اتصال برق یکی از چادرهای زلزله‌زدگان صورت گرفت و به سرعت به چادرهای دیگر زلزله‌زدگان سرایت کرد.

وی با انتقاد از اداره برق گفت: متاسفانه اداره برق کم کاری کرده و سیم‌های استفاده در چادرها زلزله‌زدگان در برابر استفاده زلزله‌زدگان از روشنایی و بخاری برقی برای گرمایش مقاوم نیست و اتصال کرده و موجب آتش سوزی می‌شود.

باقرپور با بیان اینکه در این روستا 300 خانوار در چادر زندگی می‌کنند، ادامه داد: مسئولان هیچ وسیله آتش خاموش کنی حتی یک کپسول آتش نشانی را برای مقابله با این گونه حوادث نداده و پیش‌بینی نکرده‌اند. 

وی درباره نصب کانکس‌ها در این روستا نیز گفت: حدود 30 کانکس در حال نصب است اما تکمیل نشده و در و پنجره ندارند.

روستای «قراجا» در 17 کیلومتری خواجه قرار دارد در زلزله بیست و یکم مرداد اهر و ورزقان 70 درصد خانه‌های  این روستا تخریب شد و 2 نفر کشته شدند. این روستا نزدیک یک هزار و 100 نفر جمعیت دارد.

از طرفی سردی هوا موجب شده که مردم رو به بخارهای برقی آورده و احتمال بروز آتش‌سوزی در این منطقه افزایش یافته است از این رو  وجود آتش‌نشانی مجهز یکی از الزامات مردم این منطقه بوده که تا به امروز از آنان دریغ شده است.

دمای هوای روستاهای مناطق زلزله زده شب‌ها به یک درجه بالای صفر می‌رسد.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 22 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:3 | |
یک نکته از هزاران نکته

یک نکته از هزاران نکته

ایعقوب کامرانی ـ بخش خواجه  یکی از بخشهای شهرستان هریس آذربایجان شرقی است که در ماه­های اخیر شاهد وقوع یکی از زلزله­ های تخریب­ گر بود. . خواجه در20کیلومتری کلان شهر تبریز قرار گرفته وقبلاً یکی از بخش­های شهرستان اهر محسوب می­ شد که در مهرماه سال 1380به همراه هریس از آن منتزع و شهرستان جدید هریس را بوجود آوردند.

بعد از زلزله اخیر منطقه قره­ داغ که متاسفانه ده­ها روستای منطقه تخریب و صدها نفر در آن کشته و زخمی شدند، واز 300 کشته زلزله 117 نفر راجان باخته گان بخش خواجه بوده است  برخی از سایت­ها  وخبرگزاریها به دلیل اطلاع رسانی ضعیف مسئولان منطقه دراویل ازمناطق زلزله شده محسوب نمی شد ،ولی تا به امروزهم خیلی ازمسئولان دراطلاع رسانی دقت لازم رانمی کنند وروستاهای بخش خواجه را به عنوان روستاهای ورزقان معرفی می کنند.
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:43 | |
حماسه ي « گلين» در روستاي چايكندي خواجه

http://inn.ir//images/news/larg_pic/3-7-1391/image634841910269199218.jpg

روستای چای کندی از توابع بخش خواجه یکی از آن روستاهایی است که بر اثر زلزله اخیر آذربایجان شرقی دچار 100 درصد تخریب شده است. فاصله روستا تا جاده اصلی حدود 30 دقیقه است،
ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:41 | |
ارسباران خواب راحت ندارد

ارسباران خواب راحت ندارد

خانه هايمان لرزه نگار شده اند و با كوچك ترين زمين لرزه به صدا درمي آيند. تن رنجور و خسته ي اين ديار انگار به جرمي ناكرده بر هزاران ضربه شلاق محكوم شده است. هر لرزه كه مي آيد، انگار ضربه ي شلاقي بر تنش فرود مي آيد. در خواب باشيم يا بيدار اكثر لرزشها را نمي فهميم اما بزرگي اش كه از 2 يا 2.5 گذشت متوجه مي شويم و خانه هايمان اما همه زير ضربات ريز و درشت هستند.

ساعت 4 و 26 دقيقه ي امشب زمين قره داغ لرزه ي بزرگي داشت. 4.5 ريشتر بود و كانونش در عمق 19 كيلومتري زمين. مركز سطحي اش در 13 كيلومتري ورزقان، 28 كيلومتري خواجه و 37 كيلومتري اهر بود. محدوده ي چاخماق بولاق جايي كه از 21 مرداد تاكنون محل اصلي و به عبارت محل تمركز زمين لرزه هاي پرشماري براي منطقه ي قره داغ بوده است كه حالا تعدادش دارد به 3 هزار نزديك مي شود.

 

زمين لرزه ي 4.5 ريشتري امروز كه همچنان در محدوده ي شناخته شده اش به وقوع پيوست، شب خواجه را تكان داد و خواب را از چشم اهالي گرفت اما اثرش در ورزقان و روستاهاي اطراف بيشتر بوده است و حالا چه جاي واژه ي خواب است كه ما و ديار ما از 21 مرداد خواب راحت نداشته ايم.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در پنج شنبه 6 مهر 1391برچسب:, در ساعت 20:27 | |
خزان خاطرات مهر ....
به یاد کودکان غم زده آذربایجان؛
خزان خاطرات مهر ....

پاسی از شب گذشته است، چشمانش  را به سقف چادری  دوخته که برایش تداعی گر غم و اندوه است ،  می داند که فردا صبح، اول مهر است و باید به مدرسه برود، یک لحظه چشمانش را می بندد، سال های گذشته را مرور می کند که اول مهر مادرش در کیفش لقمه ای نان و پنیر محلی می گذاشت و با عشق و محبت او را روانه مدرسه می کرد .

می گفت: دخترم تو باید درست بخوانی، دکتر شوی تا به  درد بیماران  روستایمان برسی  یا اگر هم دوست داشتی معلم شو تا بچه های ده مان بی سواد نمانند...

...صدای اذان بلند شد، یکی از اهالی روستا بیرون از چادر ندای اذان صبح سر داده، اما لیلا همچنان بیدار است .

علی رغم سال های گذشته هیچ ذوق و شوقی برای رفتن به مدرسه ندارد، دوباره چشمانش را می بندد تصور می کند صبح شده و می خواهد به مدرسه برود، منتظر است مادرش  صبحانه اش را آماده کند و لقمه اش را در کیفش قرار دهد ولی  هر چه این طرف و آنطرف نگاه می کند مادرش را نمی بیند، مادرش زیر خروارها خاک خوابیده است، دست خشمگین طبیعت مادرش را از او جدا کرده، چشمانش پر از اشک می شود و دوباره یک دل سیر گریه می کند، به یاد برادر خردسالش می افتد که او نیز  همراه مادرش، لیلا را تنها گذاشته ...

چه مهر بی مهری!  مهر آمد و مهری در دل لیلا ندمید !!!

یاد کوله پشتیش می افتد که زیر آوار مانده، هرچند کیف و کفش تازه ای را به او داده اند اما او کوله پشتی خودش را می خواهد که یادگار مادرش است.

به این فکر می کند که فردا با چه کسی مسیر طولانی روستای خودشان تا روستای همسایه را طی کند،  آخر مدرسه آنها مقطع راهنمایی ندارد...

طی کردن این مسافت طولانی بدون دوستش "زهرا" که در جریان زلزله جان باخته است برای او رنج آور ترست .

یک لحظه از فکر مهر خارج شد ناگاه به خود آمد و  متوجه شد که تمام بدنش در حال لرزیدن است ....

صبح سرد آذربایجان و چادر زلزله زدگان !!

غم مادر و  برادر و مهر در یک آن فراموش  شد، سوز سرما همه آنها را تحت الشعاع خود قرار داد، دعا می کند " خدایا باران نگیرد"، یاد دو روز گذشته می افتد که باران چادر آنها را خیس آب کرده بود، تمام فرش و پتوهایشان خیس شده بود و  مجبور بودند یک روز کامل بیرون بمانند تا پتوهایشان خشک شود...

دستان پینه بسته اش را به هم می مالد با خود می گوید: "بخواب، صبح زود باید به  مدرسه بروی و بعد برگشتن به پدرت در بازسازی خانه کمک کنی"

خوابش نبرد، صبح شد، لیلا کوله پشتی را از غم و اندوه پر کرد و روانه مدرسه شد ...

در روزهای پر مهر اول پاییز دانش آموزان بی خانمان مناطق زلزله زده آذربایجان را فراموش نکنیم!!

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, در ساعت 9:34 | |
جشن شکوفه ها در مناطق زلزله زده آذربایجان کویج بخش خواجه
گزارش تصویری / جشن شکوفه ها در مناطق زلزله زده آذربایجان کویج بخش خواجه
تبریز - خبرگزاری مهر : جشن شکوفه ها روزچهارشنبه با حضور حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش در مناطق زلزله زده آذربایجان برگزار شد.


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, در ساعت 9:32 | |
مراسم اربعین متوفیان زلزله آذربایجان شرقی در خواجه برگزار شد

مراسم اربعین متوفیان زلزله آذربایجان شرقی در خواجه برگزار شد

به گزارش خبرنگار ما  مراسم اربعین متوفیان زلزله استان آذربایجان شرقی در شهر خواجه با حضور پور محمدی ریاست سازمان بازرسی کشور واستاندار وتعدادی ازنماینده گان استان برگزار شد .

فلاح نماینده مردم این منطقه درمجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وضعیت منطقه همچنان بحرانی است اعلام کرد باید شب وروز تلاش کنیم تاقبل ازرسیدن فصل سرما سرپناهی دراین مناطق آماده شود.

فلاح با اشاره به قانون تصویب شده درزلزله بم که 700صفحه بوداعلام کرد که تلاش می کنیم قوانینی درمجلس برای حل مشکلات  مناطق زلزله زده به تصویب برسانیم .

استاندارآذربایجانشرقی دراین مراسم با اظهارهمدردی با جان باختگان زلزله قره داغ  اعلام کرد : برای پیشرفت درساخت وسازهاوحل مشکلات بایدهمکاری لازم میان مسئولان ودهیاران ومردم صورت بگیرد.
احمد علیرضابیگی جمعه شب در آیین چهلمین روز درگذشت جانباختگان زلزله در مسجد صاحب الزمان(عج) شهر خواجه  افزود: دولت به راحتی می توانست اردوگاه هایی از کانکس های موقت در روستاها ایجاد دهد، اما رییس جمهوری گفت مردم ما کسانی نیستند که بتوانند در اردوگاه زندگی کنند و باید به فکر احداث مسکن امن برای آن ها باشیم.

وی ایجاد کانکس در کنار خانه های مردم را از دوراندیشی دولت دانست و اظهار کرد: کانکس ها را در کنار خانه ها ساختیم تا پس از اسکان دایم مردم از آن ها به عنوان انباری استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: برای مدیریت حادثه دلخراش زلزله، دولت منابع مالی تعریف کرده و نرم افزار و امکانات تقریباˈ آماده است و تنها چاشنی خانه دار شدن مردم همراهی و همکاری مردم است.

بیگی اضافه کرد: دولت به فکر آینده و تولید مردم است و می خواهد تولید را در مناطق زلزله زده افزایش دهد و مردم نیز باید برای تجربه شرایط جدید خود را آماده کنند.

وی به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: ملتی که شرایط سخت دوران دفاع مقدس را تحمل کرده تحمل دوران زلزله برای آنها چندان سخت نیست.

بخش خواجه با 117کشته که 13 نفرازکشته شده گان را دانش آموزان تشکیل می دهد بیشترین کشته را درزلزله قره داغ متحمل شده است .
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 1 مهر 1391برچسب:, در ساعت 11:23 | |
تعدادی از چادرهای زلزله زدگان در روستای شهسوار خواجه دچار حریق شد

تعدادی از چادرهای زلزله زدگان در روستای شهسوار خواجه دچار حریق شد

یعقوب کامرانی- تعدادی از چادرهای زلزله زدگان در روستای ˈشهسوارˈ، از توابع بخش خواجه، جمعه شب دچار حریق شد.

فرماندار هریس روز شنبه در گفت و گوی گفت: بر اثر این حادثه پنج تخته چادر دچار حریق شد که عامل وقوع آن کابل های کهنه برق اعلام شده است.



ˈداریوش مرادیˈ افزود: در این حادثه تنها دست یک نفر از اهالی روستا دچار سوختگی شده و تلفات جانی دیگر در بر نداشت.



وی اظهار کرد: برای تمام کسانی که در این حادثه چادرهای خود را از دست داده بودند چادر و لوازم اولیه زندگی در همان لحظات نخستین حادثه تحویل داده شد.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 1 مهر 1391برچسب:, در ساعت 11:22 | |
دولت زندگی اردوگاهی را مناسب شأن زلزله‌زدگان نمی‌داند
نسخه چاپيارسال به دوستان
استاندار آذربایجان‌شرقی:
دولت زندگی اردوگاهی را مناسب شأن زلزله‌زدگان نمی‌داند

یعقوب کامرانی: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت و شخص رئیس جمهور راهکار اسکان موقت و زندگی اردوگاهی را مناسب شأن مردم زلزله‌زده نمی‌دانند.

خبرگزاری فارس: دولت زندگی اردوگاهی را مناسب شأن زلزله‌زدگان نمی‌داند

به گزارش خبرنگارما، احمد علیرضابیگی در جمع مردم بخش خواجه ، یاد و خاطره جانباختگان حادثه زلزله ارسباران را گرامی داشت و افزود: اگر ما این عزیزان را از دست نمی‌دادیم جا داشت که بگوییم تمام این حادثه خیر و برکت است؛ چرا که بعد از بازسازی مناطق زلزله‌زده فصل جدیدی از آبادانی و توسعه این مناطق آغاز خواهد شد اما آن چیزی که ما را آزار می‌دهد از دست رفتن عده‌ای از هموطنانمان است.

وی با بیان اینکه همت مردم و مسئولان باید ساختن آینده‌ای روشن برای مناطق زلزله‌زده باشد، افزود: دولت با اقدامات مختلف و تخصیص اعتبارات لازم، همت و دلسوزی خود را برای بازسازی مناطق زلزله‌زده نشان داده و مردم این مناطق هم باید دولت را در این مسیر یاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد اما تا زمانی که خود مردم به طور کامل در صحنه نباشند دولت نمی‌تواند این کار بزرگ را به سرانجام برساند و در واقع مکمل اقدامات دولت همراهی و همت مردم است.

بیگی با اشاره به تصمیمات دولت در خصوص رسیدگی به مردم مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: دولت از همان نخستین لحظه‌های وقوع زلزله در صحنه بوده و لحظه‌ای از مشکلات آسیب‌دیدگان غافل نیست.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه در بازسازی مناطق زلزله‌زده منافع عمومی و آسایش و رفاه مردم باید در نظر گرفته شود، افزود: یکی از این موارد طرح هادی روستایی است که باید در بازسازی مورد توجه قرار گیرد و برای این منظور نیاز به یک درک مشترک از این موضوع داریم.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم این مناطق یک قوم و قبیله هستند و باید برای آسایش و پیشرفت خود دست به دست هم دهیم و تنها منتظر این نباشیم که کسی برای ما کاری انجام دهد.

وی با اشاره به تاکید دولت در خصوص انتقال زلزله‌زدگان از اسکان اضطراری به اسکان دایم، تصریح کرد: دولت می‌توانست بدون کمترین دردسر کانکس‌هایی را در اختیار مردم قرار داده و فصل سرما را به شیوه اردوگاهی سپری کند؛ اما دولت و شخص رئیس جمهور راهکار اسکان موقت و زندگی اردوگاهی را مناسب شأن مردم نمی‌دانند و به همین خاطر به سرعت کار بازسازی را دنبال می‌کنند تا مردم در خانه‌های دایمی خود اسکان یابند.

بیگی افزود: کانکس‌هایی که در کنار خانه‌های در دست احداث مردم در مناطق زلزله‌زده استقرار یافته برای همیشه متعلق به آنان است که بعد از احداث خانه‌های خود می‌توانند به عنوان انبار از آن استفاده کنند و این از دوراندیشی دولت حکایت دارد.

وی با اشاره به تحویل نخستین واحدهای احداثی در روستاهای زلزله‌زده به صاحبان آنها، ابراز امیدواری کرد سایر خانه‌های تخریب شده نیز در کمترین زمان بازسازی و تحویل مردم شود.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس صحنه رویارویی انقلاب اسلامی با تمام دشمنان اسلام بود.

وی افزود: در تمام جنگ‌های دنیا آمریکا و شوروی به عنوان ابرقدرت‌های شرق و غرب پشتیبان یکی از طرف‌های درگیر بودند اما در جنگ ایران و عراق هم شرق و هم غرب به طور آشکار از رژیم صدام حمایت کردند.

علیرضابیگی اظهار کرد: با وجودی که دشمن در جنگ تحمیلی سودای فتح کشورمان را در سر داشت اما دلاورمردی‌های رزمندگان ما موجب شد که حتی یک وجب از خاک میهن را نیز از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس به ما درس‌هایی آموخت که یک ملت برای فرا گرفتن آن باید قرن‌ها تجربه بیاموزد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به پشتوانه ملت بزرگ ایران تبدیل به قدرت برتر منطقه شده و هیچ کس به خود اجازه تعدی به مرزهای این کشور را نمی‌دهد.

مراسم چهلمین روز درگذشت جمعی از هموطنانمان بر اثر زلزله در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان روز جمعه با حضور پورمحمدی ریاست سازمان بازرسی کشور واستاندار آذربایجان شرقی، تعدادی از نماینده گان استان در مجلس شورای اسلامی ومسئولان استان و جمع کثیری از مردم در شهر خواجه برگزار شد.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 1 مهر 1391برچسب:, در ساعت 11:18 | |
تحویل نخستین واحدهای احداثی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

12روز مانده به موعد وعده وزیر راه و شهرسازی صورت گرفت
تحویل نخستین واحدهای احداثی در مناطق زلزله‌زده ارسباران

یعقوب کامرانی: دو واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده صبح امروز با حضور استاندار آذربایجان‌شرقی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستا شهرک پایین از توابع بخش خواجه هریس تحویل صاحبان آنها شد.

به گزارش خبرنگار ما، هر یک از این واحدها که ستاد معین استان مازندران وظیفه بازسازی آنها را بر عهده داشت، با 140 میلیون ریال وام و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت احداث شده است.
ستاد معین مازندران در شهرستان هریس ساخت دو هزار و 84 واحد را عهده‌دار شده است.
مردم روستای شهرک پایین خواجه با ورود استاندار آذربایجان‌شرقی شعار «دولت خدمتگذار تشکر، تشکر» سر دادند.

استاندار آذربایجان‌شرقی در حاشیه آیین تحویل این واحدها به خبرنگاران گفت: هر چند که تعهد دولت تا مرحله سفت‌کاری این منازل بود، اما بخشی از نازک‌کاری واحدها را هم انجام داده است.


احمد علیرضابیگی افزود: همت صاحبان این واحدها در شتاب‌بخشی بازسازی آنها موثر بود.


وی اضافه کرد: هر اندازه که مردم کمک و مشارکت کنند روند بازسازی شتاب گرفته و سربلند خواهیم شد.


استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین پنج میلیون ریال کمک بلاعوض مصوب هیئت دولت برای تامین لوازم ضروری زندگی را نیز به صاحبان این منازل اعطا کرد.


روستای شهرک پایین، 705 نفر جمعیت در قالب 185 خانوار دارد.


این روستا در حدود 30 کیلومتری هریس و 10 کیلومتری بخش خواجه این شهرستان واقع شده است.


استاندار آذربایجان‌شرقی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از روند بازسازی روستای قراجه از توابع بخش خواجه شهرستان هریس بازدید کردند.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 1 مهر 1391برچسب:, در ساعت 11:17 | |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

درباره وبلاگ

شما ممکن است بتوانید گلی را زیرپا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطرآن را درفضا محو کنید.
آرشيو
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
بير خوجالي
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها ومطالبي از منطقه خواجه و آدرس khajehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

به علوم اجتماعی خواجه خوش آمدید
كتابخانه عمومي خواجه
همیشه در نقطه آغاز باشید
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , khajehnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com