به وبلاگ خبرها ومطالبي از منطقه خواجه خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 10
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 88
بازدید کل : 51740
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

مزد خدمات

آقای دکترمزدکدام خدمات صادقانه خود را خواهد گرفت!!!

آقای یوسف دیزماری مدیر وبلاگ دیز مار طی مطلبی قلمی فرموده اند که :

در حوزه ی انتخابیه ی اهر و هریس ... مزد خدمات صادقانه خود را خواهد گرفت

وقتی خدمات صادقانه چنین توصیف می شود و معنی خدمت صادقانه فقط در ویزیت رایگان چند نفر خلاصه می گردد دیگر جایی برای صحبت کردن باقی نمی ماند.

اگر خدمات آقای ایکس در طبابت بیماران هرچند به صورت رایگان خدمت صادقانه است پس  اسم اجرای چندین پروژه ی عمرانی، احداث ۴۰۰۰ دستگاه خانه ی روستایی، اجرای ویژه ی طرحهای هادی در روستا ها، احداث پل برای روستاهای محروم، راهسازی برای روستاهای دور افتاده، خوش خلقی با روستاییان در حوزه ی مدیریتی و... دهها کار دیگر  زاده دیگر کاندیدای مردم اهر و هریس  چیست؟

حال شاید شما و دوستان دیگر بگویند با پول خود که این کارها را انجام نداده اند با بودجه ی دولت بوده است.

آقای دیزماری در پاسخ به این مسئله نیز بایستی عرض نمایم که اجرای وظیفه در هر حوزه ای اجرای وظیفه است. دکتر در حوزه ی خودش، مهندس در حوزه ی خودش، سوپور در حوزه ی خودش و الی آخر.

هر کس در این مملکت اگر به وظیفه انسانی و کاری خود که همان وجدان کاری نامیده می شود درست و بجا عمل نماید در اصل کاری انسانی و اخلاقی انجام داده است واین موضوع به هیچ وجه به عنوان برتری برای افراد شمرده نمی شود.

چرا با آینده و سرنوشت مردم اینگونه ساده و سطحی برخورد می نماییم؟

چرا مثل معروف گذشته چراغ راه آینده را نصب العین قرار نمی دهیم. در این میان فصل الخطاب ما مردم و جامعه است و ما به عنوان اهل قلم در این مورد مسئولیم.

با این دلایل ساده و سطحی آینده قره داغ را به دست افرادی که ساده ترین آشنایی را هم با قوانین ندارند و حتی فرق طرح و لایحه را از هم تشخیص نمی دهندنسپاریم که فردا در مقابل همین جامعه و فرزندانمان بایستی پاسخگو باشیم. هرچند فرد مورد نظر حضرتعالی آدم خوب و با شخصیتی است ولی این مسئله برای نماینده شدن کافی نیست.مگر نمایندگان قبلی آدمهای خوبی نبودند؟ مگر کدام یک از آنان دارای سوابق بد اخلاقی بودند؟ کدام یک از آنان به دلیل انجام کارهای غیر اخلاقی محکوم شدند؟ تنها موضوعی که هست این است که به عنوان مثال جناب آقای نماینده دور هفتم در پایان آن دوره به عنوان کم حرف ترین نماینده انتخاب شدند و این یعنی عدم کارآیی، یعنی عدم توان مدیریتی، یعنی عدم شایستگی نمایندگی مردم.

شما دوست بزرگوار که در منطقه محروم دیزمار دست به قلم گرفته اید و از کنار گود به مسائل نگاه می کنید بهتر است با مسائل منطقه اهر و هریس کمی محتاط تر و واقع بینانه تر برخورد نمایید. همانطور که سایر دوستان در این مورد منطقی و به دور از احساسات برخورد می نمایند.

بنده به عنوان یک دوست از شما تقاضا دارم مسائل منطقه اهر و هریس و در کل قره داغ را به شوخی برگزار نکنید. این موضوع سرنوشت یک ملت را تعیین می نماید و نکند فردا در برابر همین مردم و یا حداقل در برابر وجدان خود شرمگین باشید.

همین دوست صادق شما در روز کارمند حوله در بین کارمندان اداره ی ... پخش می کند و آنها هم اخیرا در جایی اظهار داشته اند که : حالا می فهمیم چرا در آن روز ایشان برای ما حوله فرستاده اند؟!!!

این یعنی عوامفریبی، این یعنی آغاز تبلیغات زودرس، این یعنی کار غیر اخلاقی برای کسب قدرت فقط برای رسیدن به قدرت نه برای رسیدن به قدرت در جهت خدمت به خلق خدا.

با  یک بررسی ساده ی افرادی که دور و بر این دوست صادق شما جمع شده اند به راحتی متوجه می شوید که چه اتفاقی در حال وقوع است.

شما با کدام دلیل و منطق اظهار می دارید که ایشان خدمت صادقانه انجام داده اند؟ کجای این کارها خدمت صادقانه است؟ دوست عزیز ارزش کلمات را با تعابیر ساده کمرنگ نکنیم. معنی خدمت صادقانه این نیست که با چند بارویزیت رایگان مردم را رنگ کنیم. حداقل اگر برخی از مردم شریف و بزرگوار ما امکان و وقت مطالعه را ندارند من و شما که نماینده قشر مثلا روشنفکر جامعه هستیم حداقل نباید در چنین دامهایی بیفتیم.شاید شما ندیده باشید ولی برخی از کاندیداها در گذشته نه تنها ویزیت رایگان که نهار، سیمکارت، کارت اینترنت و ...هم در بین مردم پخش کرده اند.اگر اسم عوامفریبی خدمت صادقانه است پس مبارک است این نامگذاری جدید ماهم از فردا برای کارهای بد دیگر نامهای مثبت دیگری را بگذاریم.

امیدوارم در مورد مسائل حساسی همچون انتخاب نماینده کمی با وسواس برخورد نمایید.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 13 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 9:13 | |
نقد کنید، اما بدون تهمت و افترا!

نقد کنید، اما بدون تهمت و افترا!

در چند ماه گذشته و با شدت گرفتن تبلیغات زودهنگام انتخاباتی در منطقه، در بخش نظرات وبلاگ­ها شاهد توهین برخی از دوستان به یکدیگر بودیم. البته این بیماری مسری متاسفانه به سطح  وبلاگ­ها نیز کشید و برخی از وبلاگ نویسان در مواجه با آرای مخالف، «نقد تخریبی» را برگزیدند.
دوست محترم! من معصوم نیستم و حتماً اشتباهاتی داشته و خواهم داشت، انتظار دارم دوستان و مخالفانم نقدم کرده و اشتباهاتم را گوشزد کنند اما با رعایت جانب ادب و بدون توهین و افترا!

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در چهار شنبه 10 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 19:10 | |
خدایا نماینده ای می خواهیم که بر بی ثمری انتخابش افسوس نخوریم !

تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی شروع شده است و شعارهای انتخاباتی كانديداها مختلف بر درو دیوار شهر نقش بسته است ، در کنار این شعارهای  و وعده های انتخاباتی از سوی کاندیداها ، مردم هم مطالباتی دارند که گاهی این مطالبات را از خود نمایندگان و گاه از خدای نمایندگان می خواهند . بيرخوجالي تا روز برگزاری انتخابات در قالب نیایش های انتخاباتی ، این مطالبات واقعی را در قالبی طنز آلود از جانب خوانندگان مطرح می کند :

نیایش اول :

خدایا به ما نماینده ای عطا کن تا در چهار سال بعد بر بی ثمری انتخابش افسوس نخوریم و بر بیهودگی کارهایش سوگوار نباشیم.

خدایا نماینده ای برای ما برگزین که ما را از فاجعه نامیمون تخریب و ثروت سالاری که همه گیر شده و وقاحتش حتی در بین احباب انقلاب از بین رفته و هرکس در آن آلوده نشده باشد غیر مدبر خوانده می شود مصون بدار

خدایا تورا سپاس می گویم و از تومی خواهیم نماینده آینده ما را در برابر پول و خواهشهای نفسانی ، سرخم فرود نیاورد و منافع مردم را در برابر باندهای قدرت و ثروت ذبح شرعی و قانونی نکند.

خدایا کسبه و عمله ارتجاع و انحراف با یکدیگر هم آواز شدند و می خواهند عقایدمان را اسیر پسند خرمهره های خرافات کنند و همه را مقلد عقاید عوامانه ای کنند که پوچی آن در زرورقی از سخن های ظاهر فریب پنهان شده است و تمام تلاش آن است که به جای معروف منکر فروشد و منکر را به جای معرف بر مردم بنشانند.

خدایا نماینده ای می خواهیم تا مسئولیت بسیار سنگین نمایندگی را سبک تلقی نکند و آن را به درشکه حمل منافع اطرافیاننش و هم قبیله هایش تبدیل نکند.

خدایا مدرس وار بودن، مدرس وار زیستن، مدرس وار اندیشیدن، مدرس وار سخن گفتن و مدرس وار سکوت کردن ، آنکه شهسوار سیاست در عرصه دیانت و تک سوار دیانت در پهنه سیاست بود و پارسائی را با پالیسی آمیخته و تتخصص را در مدیریت ممزوج کرده بود بر کام نمایندگان ما بچشان.

خدایا از تو می خواهیم تا نمایندگی و هورا کشیدن ها ، نام و نان حرام برای او نیاورد و از آنهایی باشد که وکالت را به نفع مردم نمایندگی کند و نام و نان شهرت ، شکم او را به خودخواهی ها گنده نسازد. و قانون این کلمه جادوئی را همواره در پیش او فرایاد آر تا از قانونگذارانی نباشد که قانون شکن باشد و بر قانونشکنان قدرتمند چشم بندد.

خدایا همواره ترا سپاس می گوئیم و از تو می خواهیم تکریم و ارزش مردم تنها در لسان نباشد و به آنان بفهماند که بجای آنکه بنوازد نزند، بجای آنکه همگام توسعه باشد، سد راه آن نباشد، حق شناسی ها را با حق کشی ها پاسخ ندهد و دست فشدردن مردم را باسیلی جواب ندهد. بجای آنکه از منافع مردم دفاع کند بر آن حمله نکند و دفاع و تقویت و امید مردم را با سرزنش ها و تمسخرهای نومیدکننده تضعیف نکند. آنها را متهم به عوام بودن نکند و از آفت نخبه پنداشتن و سروری جستن دوری جوید.

ای خدای بزرگ ! نماینده ای عطا کن تا تشویق ها و هورا کشیدن های همراهان باعث اشباع عقده های روحی خودخواهانه اش نگردد و بر کبر و خودبینی و خود برتر بینی و خودفریبی ومردم فریبی او نیفزاید. استبداد و خودبرتر بینی اربابان قدرت او را از نظارت دائم بر قدرتمداران بازندارد و نترساند.

خدایا عنصر آزادی ، عدالت،؛ وحدت و خدمت را همواره برای آنان فرایاد آر و تا او تنها از تو پاداش خواهد و حلاوت خدمت را که هر دلی اگر اندکی از آن چشید هیچ قندی در کامش شیرین نیست برا بر او بچشان تا پندها و توصیه ها و انتقادها در نظر او شیرین شود.

خدایا وعده های دروغین، دروغ؛ ریا، باند بازی، لابی گری برای اربابان قدرت، قبیله گرائی سیاسی و خودمرجع پنداری را با اکسیر صداقت و سلامت محو کن و او را به نخواستن و زیر بار نرفتن به توصیه های باندهای قدرت روئین تن کن

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 6 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 10:22 | |
نماينده

 

با سلام از دیشب که تبلیغات کاندیدها شروع شده همه دارن فعالیت میکنن تا نماینده رو اونها به مجلس بفرستن

خواسته شما از نماینده آینده در مجلس شورای اسلامی چیه ؟


[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 22:0 | |
وطن

اولدوز چوخدور آنجاق آی بیردنه‌دیر


قادین چوخدور                آنجاق آنا بیر دنه‌دیر

اؤلكه چوخدور آنجاق وطن بیردنه‌دیر

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 21:36 | |
اسامي كانديداها

كانديداهاي انتخابات مجلس نهم در حوزه هاي انتخابيه ي منطقه قره داغ

حوزه انتخابیه اهر و هریس

1- محمد ابراهیم اعیانی

2- فیروز حسن زاده ورگهان

3- مهدی حسینیان

4- صادق حیدری آذر

5- ناصر خزانی خواجه

6- بهروز دعایی

7- محمد دهقانی

8- عباس فلاحی باباجان

9- ساسان قلیپور

10- عزت قهرمانی فرد

11- احمد محرم زاده

12- جعفرصادق معماری

13- حمید ملكی

14- شهریار ممی خانی


ادامه مطلب
[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در جمعه 5 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 21:1 | |
با چه رویی؟؟؟!!!!!!!!!!


با چه رویی؟؟؟!!!!!!!!!!

۱- با سلام از شما فرهیخته محترم!!! دعوت به عمل می آید تا در نشست صمیمی با .... از رهنمودهای حضرتعالی!!! بهره مندشویم. منتظر قدوم سبز!تان هستیم. مکان.... زمان...

با آمدن این پیامک ها یاد شعر مرحوم ابوالقاسم حالت (خروس لاری) در نشریه توفیق سال۳۹ افتادم. دقیقا وصف حال کاندیداهای محترم مجلس شورای اسلامی شهر ما (بلکه کشور ما) است.

دعايت مي­كنم

از براي راي هي مدح و ثنايت مي‌­كنم         راي چون دادي به من ديگر رهايت مي‌كنم

با سجل مرده­‌هايت چون مرا كردي وكيل            مي­خرم خرما و خير مرده‌هايت مي­‌كنم

جمعي از چاقوكشان هم حامي من بوده‌اند           وقت اگر كردم بدان­ها آشنايت مي­‌كنم

تا نپنداري وكالت خودپسندم كرده است         گر مرا مهمان كني، سر در سرايت مي­‌كنم

چون تو بهرم جسته‌اي اين پيشه‌­ي پرسود را    پول مي­گيرم از اين راه و دعايت مي­‌كنم

چون براي خاطر من پاره كردي كفش خويش           گيوه‌­ي ايام فقرم را به پايت مي­‌كنم

داده­اي يك راي و داري در عوض صد انتظار        من تعجب راستي از اشتهايت مي­كنم

دردها داري كه از درمان آنها عاجزم                ليك گاهي سرقت از پول دوايت مي­‌كنم

تا تورا مسكين نسازم خود نخواهم شد غني        زين جهت بايد ببخشي گر گدايت مي­‌كنم

هيچ نشناسم تو را تا انتخابات دگر               دور ديگر چون رسد، از نو صدايت مي­‌كنم

امیدوارم کاندیداهای محترم از ما دلخور نشوند. به قول دیالوگی از سریال کیف انگلیسی  مرد سیاسي ، باید فحش خورش ملس باشه و همزمان لبخند روی لب داشته باشد.

البته ما جسارت نمی کنیم که خدای ناکرده فحش دهیم ، اما انتقاد و حرف دلمان را نمی توانیم نزنیم و مثل اطرافیان آقایان فقط به به و چه چه کنیم.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:, در ساعت 20:14 | |
ازنخبه گان بخش تاپخمه گان آن

 از نخبه گان بخش تا پخمه گان آن 

    علیرضا نصیرزاده بکرآباد؛ استفاده از دو رویکرد متفاوت و گاه همزمان  سیاست مداران و کاندیداها برای جذب مردم و پیروزی در انتخابات منطقه یکی نخبه گرایی(افراد وقشر تأثیرگذار وفعال) و دیگری پخمه گرایی(افراد یا قشر تأثیر پذیر ومنفعل) است.اگر این تعریف از نخبه را قبول کنیم که نخبه مشتمل بر گروهي از افراد تأثیرگذار است كه در رشته‌اي خاص برتري دارند. و این رشته خاص هم صرفاً با داشتن مدرک دکتری وفوق لیسانس خشک و خالی از دانشگاههای پولی نیست و نمی باشد. می توان طیف مختلفی از افراد شهرستان ازاساتید دانشگاه، مدیران،سیاستمداران،سرمایه داران ،صاحبان کارخانه وشرکتها، کارآفرینان،پزشکان،نظامیان، کارمندان عالی رتبه، نویسندگان، شاعران، روزنامه نگاران،صاحبان مطبوعات - سایتها وخبرگزاری ها، موسیقیدان، ورزشکاران، روحانیون و.... را جزء افراد نخبه محسوب کرد.البته بایست تأکید کنم که هر استادی یا پزشکی یا سرمایه داری به خودی خود نخبه محسوب نمی شود بلکه نخگبان باید از توان تأثیرگذاری برافراد دیگر و توان بسیج آنها را داشته باشند. یعنی نخبگان علاوه بر اینکه  در رشته ای خاص متخصص ومجرب اند توان تأثیرگذاری  مادی و معنوی برافراد دیگر را هم دارا هستند وصاحب ابزارهای مالی، سیاسی، اداری یا دینی و غیره اند.   
حالا در اين بخش ازمیان متخصصان ومجربان در رشته ای خاص،چه کسانی نخبه اند؟ و از میان عامه وتوده مردم، چه کسانی پخمه اند؟ می توان با رویکردهای متفاوت، از مصادیق زیاد سخن گفت. اما سؤال اصلی این یادداشت این است که کاندیداهای انتخاباتی چرا وچگونه از نخبه ها وپخمه ها برای کسب قدرت ، حفظ و تداوم وگسترش آن ازاین دو قشر بیشتر استفاده می کنند؟به نظر من این امر ناشی از سه عامل عمده زیر می باشد:
1-نخبه هایاافراد متخصص وتأثیرگذاراغلب به دنبال منافع شخصی وخانوادگی خودبوده و هستند
2-   پخمه ها یا افراد فاقد تخصص و بی نام و نشان اغلب فامیلها  ونوچه های سراپاگوش نخبه ها هستند. 

3-   نخبه ها، پخمه ها وکاندیدها اغلب ساکن شهراند ویا بین شهر و روستا آسیلیدیرلار! وبا مسائل واقعی منطقه شان ارتباط مستمری ندارند.

 نخبه ها اغلب ساکن شهرهای تبریز، تهران، اهر، ارومیه،و... هستند و در اعیاد و تعطیلات مختلف، انتخابات، مراسمات مختلف اعم از عروسی و مرثیه وغیره در روستا وزادگاهشان حضور پررنگ علی الخصوص درعروسی توی، عزا و ختم در مسجد هم نزدیکی های منبر می نشینند   پخمه ها هم اغلب در زاغه ها ، حلبی آبادها و حاشیه های تبریز ،تهران ، ارومیه و... ودر روستاههای محروم منطقه ساکن اندو نقش  دنباله رو نخبه ها در کارهای اجتماعی وسیاسی منطقه دارند و در انتخابات توسط آنها سازماندهی وبسیج میشوند و ازحاشیه های شهرها توسط اتوبوسها ومینی بوسها به منطقه آورده میشوند ویا از روز و شب قبل رأی گیری، نخبه ها در روستاهایشان حاضر بعضی را با پول ویا با شگردهای گوناگون به پای صندوق های رأی می کشانند. افراد کاندیدا چطور که اکثر نخبه ها و پخمه های تأثیرگذار ساکن شهراند آنهاهم اغلب شان ساکن شهراند فقط بچگی شان یا شناسنامه شان از روستایشان بوده وهست.ازاینرو تبلیغات،سازماندهی،تصمیمات وکارهای عمده علی الخصوص ازتبریز ،تهران و اهر برای منطقه  گرفته می شود.

خلاصه ای ازمطالب ذکر شده : 

1-   نخبه های تأثیر گذار در انتخابات منطقه  اغلب شهرنشین اند - كانديداها شهر نشين هستند

2-   پخمه های تأثیر پذیر و سیاهی لشکر نخبه ها هم اغلب ساکن  حاشیه های شهراند و یا جز محرومان روستاها یا جز روستاهای عقب مانده اند.
نتیجه گیری: این بازیگران عمده در انتخابات منطقه ا(کاندیداها،نخبه ها وپخمه ها) ارتباط واقعی ومستمری با مسائل ومشکلات منطقه ندارند. و لزومی هم برای این کار نمی بینند ومنافع هر سه گروه  به نحوی تأمین میشود.

 

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, در ساعت 9:52 | |
پیروزی در انتخابات به کدامین قیمت؟!

 

پیروزی در انتخابات به کدامین قیمت؟!

آزادی بیان و برگزاری انتخابات آزاد و سالم عاری از دخالت دست­ اندرکاران و دولت مردان، از شاخصه­ های مهم جوامع و نظام­های مبتنی بر دمکراسی است. انتخابات در شکل و قالب فعلی از رهآوردهای دنیای غرب به دنیای کنونی است. شاید همین امر سبب شده تا در برگزاری آن بعضاً شاهد مواردی باشیم که با روحیّات شرقی ما سازگار نیست. استفاده از ترفندها و ابزارهای مختلف جهت رسیدن به هدف که همانا پیروزی در انتخابات است یکی از همین موارد تأسف­ آور است. متاسفانه این رویه­ي نادرست و غیراخلاقی به صورت گسترده از سوی برخی از کاندیداها و طرفدارانشان به مراحلي اجرا در می­ آید. ایجاد اختلاف در بین مردم شهرها و روستاها، شایعه­ سازی، تخریب وجه­ی رقبا در افکار عمومی و واردساختن توهین و افترا به دیگر کاندیداها از وجوه مختلف این رویه­ی غیراخلاقی به شمار می­ آید.

اخیراً یکی از وبلاگ­های شهرستان  یادداشتی با عنوان «ارزش مکان با مکین» به نمایش گذاشته که مصداق بارز بهره­ گیری از روش­های مذموم و ناپسند تبلیغات انتخاباتی است. در این مطلب عنوان شده؛ چون در فلان دوره از انتخابات، هنگام نصب پوسترهای انتخاباتی فلان کاندیدا، نصب کنندگان پوستر که از اهالی فلان شهر بوده­ اند با جملات اهانت­ بار دو تن از اهالی فلان روستا مواجه شده بودند و از صندوق همان روستا تنها یک رأی به نام کاندیدای آن شهر درآمده بود، بنابراین این بار نیز بایستی اهالی شهر فوق­ الذکر به عملی مشابه دست زده و به کاندیدایی که از اهالی همان روستای مذکور است رأی ندهند.

این همان عصبیتی است که در تاریخ به اعراب جاهلی نسبت می­ دهند. همانی که قرآن و پیامبر(ص) مذمومش خواند و دین اسلام همه­ ی توانش را برای نابودی آن به کار گرفت. حال چه بر سر ما آمده است که اخلاق و رفتار مرده­ ی جاهلی بعد از 1400 سال در جامعه ­ی ما ریشه دوانده است؟! آیا کسب چند رأی اضافی ارزش آن را دارد که اختلافات و کدورت­های کهنه را دوباره احیا کنیم؟ آیا این درست است که مشت را نمونه­ ی خروار گرفته و به خاطر رفتار ناشایست دو تن از اهالی یک روستا در گذشته، امروز اهالی و ساکنان همان روستا را از حق انتخاب شدن محروم کنیم؟ آیا این قبیل تفکرات، فرهنگ غنی مردم منطقه را زیر سوال نمی­برد؟

بالاخره انتخابات برگزار شده و یکی از کاندیداها به مجلس راه خواهد یافت، اما کوچکترین کدورت و اختلاف ایجاد شده در بین مردم منطقه، سال­های سال باقی خواهد ماند. به خاطر دنیای یک نفر، آینده­ ی منطقه و آخرت خویش را خراب نکنیم. بی­ شک این هم به نفع خود ما خواهد بود و هم به نفع آینده­ ی جامعه و فرزندان­مان.

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, در ساعت 9:5 | |
طنز/گر كه شوم انتخاب، فيل هوا مي كنم!
         
 

گر كه شوم انتخاب، فيل هوا مي كنم
بهرِ همه مردمان، برج بنا مي كنم

مي شكنم شاخِ غول، مُفت، نه با زورِ پول
از اوتاوا، تا سئول، بنده شنا مي كنم

مي پزم آشِ انار، چاشني آن خاويار
صحبتِ دوغ و خيار، در همه جا مي كنم

تا ببرد بر تو رشك، ريزد از اين رشك، اشك
پيش رقيبِ تو، كشك، تويِ غذا مي كنم

چون دو هزارو سه شد، ليف كم از كيسه شد
وضع رقيبان «سه» شد، بنده صفا مي كنم!

نامِ مرا، اي عزيز! گر بنويسي تميز
من به جهان، از پريز، برق عطا مي كنم

مي دهمت يك رطب، تا كه بكوبي به لب
بعد تو را روز و شب، بنده دعا مي كنم

اي كه تو مردِ رهي، راي به من گر دهي
قدَّ تو سروِ سهي، چهره، سها مي كنم

اي گل من، اي صدوق! مي دهمت من حقوق
بعد كمي حقَّ بوق بر تو ادا مي كنم

مي كشم هر كوچه، گاز، مي شود ارزان، پياز
مي زنم آهنگ جاز، شور و نوا مي كنم

باز كنم بختِ تو، تازه كنم رختِ تو
نرم كنم سختِ تو، بين كه چه ها مي كنم

گر بدهي راي را دينِ تو گردد ادا
جيبِ تو را اين هوا «!» پُر ز قاقا مي كنم

«آرش» اگر اين ميان خواست گشايد دهان
بر دهنش بي گمان، مشت رها مي كنم

[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, در ساعت 19:48 | |
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 10 صفحه بعد

درباره وبلاگ

شما ممکن است بتوانید گلی را زیرپا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطرآن را درفضا محو کنید.
آرشيو
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
بير خوجالي
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها ومطالبي از منطقه خواجه و آدرس khajehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

به علوم اجتماعی خواجه خوش آمدید
كتابخانه عمومي خواجه
همیشه در نقطه آغاز باشید
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , khajehnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com