شورا

به وبلاگ خبرها ومطالبي از منطقه خواجه خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 51757
تعداد مطالب : 91
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

شورا

  در نظام حكومتي كشور ما كه حكومتي اسلامي و الگو گرفته از حقوق اساسي اسلامي است شوراها يكي از اركان مهم و كليدي اين نظام و به عنوان مكمل براي آن به حساب مي‌آيند كه در كلام مقدس الهي و سيره انبياء و اولياء‌ نيز به اهميت آن پرداخته شده است.

يكي از نتايج مهم محوريت اصلي شورا در نظام اسلامي پرهيز از تمركز قدرت و روي آوردن به محيط اجتماعي، به منظور بهره‌جويي از استعدادهاي مردمي براي حل مشكلات و معضلات خود آنان مي‌باشد.

از نظر سياسي نيز عدم تمركز و اعمال آن از طريق شوراهاي محلي و مردمي تأمين كننده خواست و اراده مردم و به منزله اعمال و اجراي شيوه خاصي از دموكراسي مي‌باشد.  اين شيوه كه امور اهالي به خود آنان واگذار شود تا با بهره‌گيري از امكانات محلي و توانايي‌هاي خود جوش خويش آن را به انجام برسانند حد اعلاي دموكراسي به شمار مي‌رود.

امادر سالهاي  گذشته اين نهاد مردمي كه در واقع موتور محرك هر شهري به شمار مي‌رود متأسفانه در شهر خواجه سال پر ماجرايي را پشت سر نهاد و با ايجاد حواشي مخرب به ميزان قابل توجهي وجهه خود را به عنوان يك نهاد مردمي در ميان مردم از دست داد. عملكرد شورا در سال جاري نه تنها رضايت مردم و بويژه نخبگان و صاحب نظران را جلب نكرده بلكه برخي از حركاتي كه از درون آن و يا از زير مجموعه آن سر مي‌زند باعث ايجاد ياس و نااميدي توأم با بدبيني نسبت به آن در ميان شهروندان شده است.

در شهرخواجه كه اهالي آن متشكل از روشنفكران ومردم عادي داراي  فرهنگ‌هاي مشترك مي‌باشد اجراي عدالت، مبارزه با تبعيض و كمك به شهروندان و همبستگي يكي از وظايف مهم تمام ارگان‌ها به ويژه شوراي شهر مي‌باشد كه تنها با يك برنامه ريزي دقيق و خردمندانه و مديريتي قوي حاصل مي‌شود

امادر سالی که پشت سر گذاشتیم شايعاتي  ازشورابه بيرون مخابره شدكه درشان مردم شهر خواجه نبود عملكرد نامطلوب شورا در اداره امور شهر داشت. اتهاماتي كه به اعضاي شوراي شهر و مجموعه شهرداري خواجه وارد شد و در ميان سكوت اعضاي آن كه جاي بسي تأمل دارد، باعث ايجاد نوعي ذهنيت منفي در ميان صاحب نظران گشت.

به نظر می رسد يكي از بزرگترين خطاهاي اين شورا كه باعث نشانه رفتن انگشت اتهام به سوي آنها و تا حدي زيادي باعث كاهش اعتماد مردم شد عدم اطلاع رساني دقيق، پاسخگو نبودن شورا به اهالي وراي دهنده گان وشهروندان خواجه مي باشد درحالي كه در وعده هاي انتخاباتي که عملکرد ها ، تناسب قابل ملاحظه ای با شعارها و سخنرانی ها ندارد
اتهام ديگري كه بر شوراي شهر وارد شده است داير كردن بنگاه معاملاتي زمين و املاك مثل شوراهاي قبلي ورقابت ناسالم دراين فضاها اين شاعبه را دربين مردم به وجود آورده است كه اعضاي اكثرشورادراين بنگاههاي عوض اينكه به فكر طرحي براي درآمد زايي هميشگي براي شهرداري وشهروندان باشندبه فكر منافع شخصي وگروهي خويش مي باشند،  تبعيض در ارائه خدمات و تخصيص منابع بين مناطق كه گفته مي شود اكثر مناطقي كه اعضاي شورا درآن قطعه زميني دارندوبه نظر منتقدين طرحهايي در اين مناطق اجرا شده است كه چندان ضروري نبوده است مثل كشيدن ديوار نگين وساماندهي و پل سازي 

در اين ميان سكوت اعضاي شورا در قبال اين اتهامات جاي تأمل بسيار دارد، اعضاي شورا به عنوان نمايندگان و خادمين منتخب مردم موظفند در هر زماني كه لازم باشد به شفاف سازي پرداخته و در قبال فعاليت‌هاي انجام گرفته پاسخ‌گوي افكار عمومي باشند و اين تنها كاري است كه شوراي شهرخواجه در اين زمان نزديك به سال جديد و جلوگيري از گسترش حس بي اعتمادي عمومي انجام بدهد.

اما متأسفانه كساني كه مردم آن‌ها را با هزار اميد و آرزو انتخاب و اداره امور شهر را به دستشان سپردند امروز در مقابل سيلي از اتهامات از جمله رشد قارچ وار بنگاههاي معاملاتي املاك با هدايت شورا،تعريف نكردن منابع در آمد،  ساختمان سازي اعضاي شورا ،بودجه كل شهرداري و...غيره سكوت اختيار كرده‌اند .

اميد است در سال جديد شورا و شهرداری روند كار خود را تغيير داده وبا فعاليت عدالت محور خود رضايت همه شهروندان را جلب نمايد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[+] نوشته شده توسط بير خوجالي در یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, در ساعت 21:25 | |

درباره وبلاگ

شما ممکن است بتوانید گلی را زیرپا لگدمال کنید، اما محال است بتوانید عطرآن را درفضا محو کنید.
آرشيو
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
آبان 1391
مهر 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
بير خوجالي
لينكستان
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرها ومطالبي از منطقه خواجه و آدرس khajehnews.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

به علوم اجتماعی خواجه خوش آمدید
كتابخانه عمومي خواجه
همیشه در نقطه آغاز باشید
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , khajehnews.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com